Mere om \"til Redaktionen - ScandicAngler\~
Fra : Peter Mulbjerg

Dato : 09-09-02 06:23

Se nu forsøgte jeg at adressere mit indlæg så det var stilet til redaktionen af ScandicAngler - var det godt nok ?
Ærligt talt - man går ind på en hjemmeside om lystfiskeri og poster et indlæg i en undergruppe der hedder Lystfiskeri og så viser det sig at det alligevel ikke er lystfiskeri det drejer sig om - hmmmmm.

Jeg har hørt om usenet før og som den undergruppe der hedder lystfiskeri og hvordan stemningen var der og hvordan f.eks. redaktøren på Sportsfiskeren blev svinet til. Desuden var der en - efter min mening - dårlig stemning hvor folk sagde ting til hinanden de ikke ville have sagt hvis de stod ansigt til ansigt med hinanden.

Nu viser det sig - og det bekræfter den anden tråd jeg startede - at det her ikke er et hak anderledes.

Heldigvis findes der andre og bedre diskussionsfora hvor man kan diskutere lystfiskeri under fornuftige former.

I behøver ikke svare på det her indlæg for jeg læser det ikke.

Farvel og tak.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 09-09-02 07:46

On Mon, 9 Sep 2002 07:23:08 +0200, Peter Mulbjerg
<prmulbjerg@yahoo.dk> wrote:

>Farvel og tak.

Selv tak.

Ja, det kan vi se.
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Alex Linaa

Dato : 09-09-02 09:43

"Peter Mulbjerg" <prmulbjerg@yahoo.dk> wrote in message
> Se nu forsøgte jeg at adressere mit indlæg så det var stilet til
redaktionen af ScandicAngler - var det godt nok ?

Nixen. Hvis du skal have fat i redaktionen på ScandicAngler, skal du skrive
til redaktionen@scandicangler.com. Der er et link hertil på deres forside.

> Ærligt talt - man går ind på en hjemmeside om lystfiskeri og poster et
indlæg i en undergruppe der hedder
> Lystfiskeri og så viser det sig at det alligevel ikke er lystfiskeri det
drejer sig om - hmmmmm.

Det eneste der for mig at se ikke handler om lystfiskeri, er de indlæg der
kommer fra ScandicAngler, blandt andet dine.

> Jeg har hørt om usenet før

Øhhh...nå. Så forstod du alligevel "fremmedordene"

> Nu viser det sig - og det bekræfter den anden tråd jeg startede - at det
her ikke er et hak anderledes.

Selvfølgelig er det ikke anderledes, for dette ER USENET !!!!!!
Alle indlæg (undtaget dem fra ScandicAngler) er postet fra en newsreader,
som f.eks. Outlook Express.

> Heldigvis findes der andre og bedre diskussionsfora hvor man kan diskutere
lystfiskeri under fornuftige former.

Jamen så brug du dem. Så skal usenet nok blive helt fornuftigt igen.

> Farvel og tak.

Selv tak.

/Alex

Fra : Per Gade

Dato : 09-09-02 11:18

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> lystfiskeri under fornuftige former.
>
> Jamen så brug du dem. Så skal usenet nok blive helt fornuftigt igen.

Hej

Det er den tone, som kommer til udtryk her, der gør, at jeg normalt ikke
gider bruge min tid i dette forum. Det viser endnu en gang, at
dk.fritid.lystfiskeri er et ualmindeligt råt og uvenligt sted.

Hilsen
Per Gade

Fra : D-Fly

Dato : 09-09-02 12:03

"Per Gade" <pergade@post.tele.dk> wrote in

> [...]
> gider bruge min tid i dette forum. Det viser endnu en gang, at
> dk.fritid.lystfiskeri er et ualmindeligt råt og uvenligt sted.

usenet er ikke opbygget med støttepædagoer til dem der ik kan lide lugten i
bageriet , normalt kører det altså helt fint her inde..

--
MvH
><((((º> D-Fly ><((((º>

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen

Fra : Alex Linaa

Dato : 09-09-02 18:29

"Per Gade" <pergade@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er den tone, som kommer til udtryk her, der gør, at jeg normalt ikke
> gider bruge min tid i dette forum. Det viser endnu en gang, at
> dk.fritid.lystfiskeri er et ualmindeligt råt og uvenligt sted.

Læs nu lige hvordan denne tråd (eller disse tråde) startede, før du dømmer
dette forum væk.

Vi har gentagne gange forsøgt at forklare Hr. Mulbjerg at det altså er
usenet han sidder og skriver læserbreve til, og ikke til redaktøren på
ScandicAngler.
Han har overhovedet ikke gidet lytte, men er derimod blevet knotten og sur
når han blev vejledt om ikke at poste læserbreve på usenet.

Man bliver s'gu noget træt af at prøve at forklare det samme gang på gang
uden det fiser ind, så måske bliver tonen til sidst lidt barsk.
ScandicAngler kan overhovedet ikke se ufornuften i deres setup og den måde
de behandler deres brugere på, så de eneste vi kan vejlede er de brugere på
scandicangler der flooder d.f.l. med OT-indlæg.

Ellers er tonen ikke anderledes end alle andre steder i samfundet.

/Alex

Fra : Per Gade

Dato : 09-09-02 19:12

> Man bliver s'gu noget træt af at prøve at forklare det samme gang på gang
> uden det fiser ind, så måske bliver tonen til sidst lidt barsk.

Du har så vidt jeg ved været meget længe på denne gruppe. Så du burde vide,
hvad en "barsk" tone betyder - nemlig færre brugere. Folk gider ikke blive
skældt huden fuld.

> Ellers er tonen ikke anderledes end alle andre steder i samfundet.

Jeg kan ellers komme i tanke om en del steder, hvor tonen er en hel del mere
urban.

Det er da også en underlig ting at skyde på almindelige brugere, når det er
et website, man er utilfreds med.

Hilsen
Per Gade

P.S. Jeg ved godt, det her er OT - så værsgo at smide debatten over i en
anden gruppe. Jeg er alligevel stået af.

Fra : Anders & Berit

Dato : 09-09-02 21:10

Her er jeg ikke helt enig med dig Per. Tonen kan være rå ja, men det er nemt
at lukke af for. Og at blive fornærmet skader kun en selv. For det er den
fornærmede, der lukker for eventuelle guldkorn.

Min holdning er også at usenet er til at bruge som det var tiltænkt, og ikke
en nem måde for en hjemmeside at have et forum. Denne hjemmeside oplyser
ikke om reglerne her i gruppen. Og hvis du er klart ved siden af (OT), så
accepter dog en korrektion/belæring uden at fare i flint over det. Den
første belæring er som regel høflig og præcis.

Hvorfor har Scandic Angler mon valgt at bruge denne gruppe. Kig engang
tilbage, Per du har også været her længe, og se hvor mange svar der som
regel kommer på ethvert fiskerelateret spørgsmål. Ingen webside kan matche
det.

Eksempler: Debatter om Gudenålaksen, DSF, multihjul, pressen og
vandløbsforureninger, flueforfang osv. osv. Jeg har her hentet gode råd om
konservering af fiskehoveder, røgning af fisk og fiskesteder når jeg er ude
at rejse. Og læst en masse gode tips til spørgsmål fra andre. Og jeg har med
den viden jeg har, forsøgt på bedste måde at bidrage. Det kan være et
længere svar eller en henvisning til et sted der grundigt forklarer om
spørgsmålets emne.

Finder du ud af at gemme skrivelserne fra denne gruppe, har du efter min
mening det største lystfiskerbibliotek i Danmark. Og det er hurtigt at søge
i.

Det går op og ned med antallet af brugere, gamle går og nye kommer, men det
lever.

Usenet/nyhedsgrupper er præcise og hurtige.

God debat om vores fælles interesse til alle.

Anders

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 09-09-02 22:05

"Anders & Berit" <beritpost@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> God debat om vores fælles interesse til alle.

Hej Anders

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig den hensigtserklæring - og siger tak for et
godt og sagligt svar. Og nu måtte det vand altså gerne blive lidt køligere,
så vi kan komme ud og få nogle gode fiskeoplevelser ved kysten.

Hilsen
Per Gade

Fra : Anders & Berit

Dato : 10-09-02 21:23

.. Og nu måtte det vand altså gerne blive lidt køligere,
> så vi kan komme ud og få nogle gode fiskeoplevelser ved kysten.
>
> Hilsen
> Per Gade

Jeg har prepareret et lille hotspot, hvor der går nogle solide rimter, og af
og til en ørred og nogle ål. Jeg tog en ål her i sidste uge, og på fredag
sker det (håber jeg).

Vi hørs

Fra : Per Gade

Dato : 11-09-02 19:23

> [...]
af
> og til en ørred og nogle ål. Jeg tog en ål her i sidste uge, og på fredag

Jamen, knæk og bræk. Var på Reersø i morges - "det døde hav", desværre.

Hilsen
Per Gade

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 09-09-02 10:14

"Peter Mulbjerg" <prmulbjerg@yahoo.dk> wrote in message

--- snip ---

> Heldigvis findes der andre og bedre diskussionsfora hvor man kan diskutere
lystfiskeri under fornuftige former.

Sådan er usenet bare - hvad enten man kan lide det eller ej.

Fra : D-Fly

Dato : 09-09-02 11:56

> [...]

> diskutere lystfiskeri under fornuftige former.
>
> I behøver ikke svare på det her indlæg for jeg læser det ikke.

OT OT OT OT OT OT

hvad fanden rager det os her i gruppen , skriv til den famøse hjemme side
du snakker om ...

du fatter da bare hat og briller af hvad usenet er hva ?

vi er sikkert mange der vil sætte pris på at ikke få fler OT tråde fra din
side , mange tak..

--
MvH

Fra : Stonefly -

Dato : 09-09-02 12:21

hahahahahaha - det her er jeg bare nødt til at blande mig i - jeg kan se at de små drenge
er begyndt at skyde med skarpt efter os edb-oldfund - man kan sgu da heller ikke være væk et
øjeblik før i kravler op af sandkassen og sviner andre til.

> OT OT OT OT OT OT
Og hvad er så dit indlæg ??

> hvad fanden rager det os her i gruppen , skriv til den famøse hjemme side
> du snakker om ...

Hvis det ikke rager dig hvorfor fanden bliver du så ved med at skabe dig ?

> du fatter da bare hat og briller af hvad usenet er hva ?

og det er meget meget vigtigt hva ? Jeg har faktisk planlagt at blive ved med at poste her på
ScandicAngler lige hvad der passer mig - hvad der sker med og I jeres nyhedsgruppe rager mig - og
mange andre - en hujendes hattefis.

> vi er sikkert mange der vil sætte pris på at ikke få fler OT tråde fra din
> side , mange tak..

OT tråde som du, Alex og jeres kumpaner støtter på glimrende vis - klaphat.

Hold on to your stones
Stonefly

Fra : D-Fly

Dato : 09-09-02 14:54

Stonefly - <stonefly@hotmai.com> wrote in

> [...]
> Og hvad er så dit indlæg ??

> Hvis det ikke rager dig hvorfor fanden bliver du så ved med at skabe

da den tråd over hovedt ikke har noget med denne gruppe er den meget OT
og så ska han sku da ik skrive her

> [...]
> hujendes hattefis.

> OT tråde som du, Alex og jeres kumpaner støtter på glimrende vis -

behøver du træde i du åbenbart slet ik fatter hvad usenet er..

i kan jo ikke holde et fut ..

--
MvH

Fra : Alex Linaa

Dato : 09-09-02 18:39

"Stonefly -" <stonefly@hotmai.com> skrev i en meddelelse

> [...]
med at poste her på
> ScandicAngler lige hvad der passer mig - hvad der sker med og I jeres

Det eneste du opnår med den holdning, er en lind strøm af abuse-klager over
ScandicAngler, som i værste fald får lukket deres linie hos World Online.
Det er der vel egentlig ingen grund til, hvis du ellers er glad for
ScandicAngler, det er dem du straffer, ikke dk.fritid.lystfiskeri.

> OT tråde som du, Alex og jeres kumpaner støtter på glimrende vis -
klaphat.

Det har du helt misforstået. Vi sætter fortvivlet FUT (=Follow Up To),
hvilket flytter diskussionen over i en nyhedsgruppe hvor den er on topic.
Problemet er bare at ScandicAngler's såkaldte service ikke kan håndtere
denne for usenet ganske simple ting. Derfor bliver OT-trådene alenlange i
dk.fritid.lystfiskeri.

Jeg prøver igen, og sætter XFUT til news:dk.admin.netikette. Hvis du skal
svare på dette bør du bruge en rigtig newsreader der understøtter FUT, som
f.eks. Outlook Express. Ellers vil et svar i denne gruppe alene være nok til
en abuse-klage over ScandicAngler.

/Alex

Fra : Stonefly -

Dato : 10-09-02 06:18

Alex,

det rager mig en høstblomst om Scandicangler får lukket deres linie hos World Online - så kan
vi måske blive fri for jeres legen bedrevidende netpoliti som åbenbart ikke har andet at lave end
hævde jer selv og være smarte på andres bekostning.

Hvis du ikke kan li det der bliver skrevet her fra ScandicAngler kan du jo bare lade være med at
læse det - men hvad skulle du så lave .

Fra : Michael Boysen

Dato : 10-09-02 10:40

Stonefly skrev:

> det rager mig en høstblomst [snip en masse vrøvl]

Drop nu det fis!

Alex prøver jo blot at gøre opmærksom på, at I overtræder reglerne for
brug af denne gruppe.
Der er da ingen grund til at blive flabet/personlig, blot fordi man
bliver gjort opmærksom på sine fejl - man kunne f.eks. vælge at tage ved
lære?!

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Finn Nielsen

Dato : 11-09-02 20:05

Hvordan skulle Alex undlade at læse hvad der er posted by Scandic Anglers -
kan du snart finde noget selv der ikke er dette - åh, ja - måske lige dette.

Hilsen Finn Nielsen

Posted by NJHF
Posted by Nordjydsk Havørredfiskeri
Posted by Finn Nielsen