InputBox hvis Cancel så Exit?
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 09-09-02 07:20

Hej

Er der nogle der har en ide til hvordan nedstående function
kan komme til at fungere sådan, at når / hvis der Cancel så Exit;

Function IndtastHelTal(sCaption: string;
iDefault: Integer): Integer;

var
s: string;
tmp: Integer;
begin
s := InputBox('Indtast heltal', sCaption, IntToStr(iDefault));
try
tmp := StrToInt(s);
except
on EConvertError do
begin
ShowMessage('Du skal indtaste et heltal !');
tmp := IndtastHelTal(sCaption, iDefault);
end;
end; // try..except.
Result := tmp;
end;

MVH
Monie

Fra : Harald

Dato : 09-09-02 09:50

"Monie Jacobsen" <monie@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogle der har en ide til hvordan nedstående function
> kan komme til at fungere sådan, at når / hvis der Cancel så Exit;

Brug InputQuery functionen i stedet for InputBox.

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 09-09-02 13:20

Til Harald
Ok jeg prøver, at arbejde med kommandoen InputQuery functionen.

Mvh
Monie