Underlig lyd på HD!!!
Fra : SonofonoS

Dato : 08-09-02 22:35

Hej

Min hd sagde en underlig lyd her til aften. Det var i forbindelse med at jeg
var ved at pakke nogle store filer ud. Det sådan en slags tikken. Rimelig
høje tik!!! Jeg prøvede så at flytte den fil der så ud til at være grunden
til tikkene. Det samme skete. 10-20 høje tik fra hd'en og fejl ved flytnint.
Stifinder skriver: Det er ikke muligt at kopiere xxx: Datafejl (cyklisk
redundanscheck).
Hvad betyder det. Er harddisken på røven eller kan det reddes? Se evt. mit
indlæg i dk.edb.systems.ms-windows om scandisk problem.

Med venlig hilsen

SonofonoS

Fra : Jesper Kyhn

Dato : 09-09-02 05:49

Det er en defekt harddisk. Det ved jeg fordi jeg lige for 2 måneder siden
var ude for det samme. Min computer og hd var kun 2 måneder gammel på det
tidspunkt. Den kan ikke redes!!!!

Jesper

Fra : Jesper Juul

Dato : 09-09-02 07:53

> [...]
> Hvad betyder det. Er harddisken på røven eller kan det reddes? Se evt. mit
> indlæg i dk.edb.systems.ms-windows om scandisk problem.

Død, min GXP60 gjorde næsten det samme i går aftes, og den er helt død.
Hvis det er en IBM kan du prøve at køre deres Drive fitness test.

--
Mvh Jesper
Try something funny:

Fra : max

Dato : 09-09-02 12:10

> Død, min GXP60 gjorde næsten det samme i går aftes, og den er helt død.
> Hvis det er en IBM kan du prøve at køre deres Drive fitness test.

> [...]

Godt råd..... max

Fra : SonofonoS

Dato : 09-09-02 15:08

> [...]
> Hvad betyder det. Er harddisken på røven eller kan det reddes? Se evt. mit
> indlæg i dk.edb.systems.ms-windows om scandisk problem.

Problemet er åbentbart løst. Da jeg tændte computeren her til morgen,
startede den op i scandisk, undersøgte drevet, redede filen, og hd siger
ikke tik mere. Så helt død er den vidst ikke...

SonofonoS

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-09-02 16:05

"SonofonoS" <SonofonoS@hotmail.com> wrote in message

> Problemet er åbentbart løst. Da jeg tændte computeren her til morgen,
> startede den op i scandisk, undersøgte drevet, redede filen, og hd siger
> ikke tik mere. Så helt død er den vidst ikke...

Men red data fra disken, over på en anden disk. og aflever den tilbage...

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 10-09-02 02:23

SonofonoS wrote:

> Problemet er åbentbart løst. Da jeg tændte computeren her til morgen,
> startede den op i scandisk, undersøgte drevet, redede filen, og hd siger
> ikke tik mere. Så helt død er den vidst ikke...

Det du beskriver, tyder på at det område bare er blevet markeret som bad
sector i filsystemet, og vil derfor ikke blive brugt igen før disken har
fået slettet den partition.
Men.. bad sectors kommer næsten aldrig alene.
Så få hellere taget backup inden det er for sent.
Var det min disk, så flyttede jeg alle data over på en anden disk,
undersøgte den med det relevante program fra producenten, og satte den
til at køre write/read-test på hele disken.
Skulle der være en bad sector, som evt. kunne remappes til en
reserveret, så er det jo fint, men alligevel ville den få lov til at
køre test _mange_ gange, inden jeg ville bruge den til noget seriøst igen.