Kompiling af kerne på FreeBSD
Fra : Martin Søndergård

Dato : 08-09-02 21:01

Hejsa NG!

Når jeg kompiler en kerne på FreeBSD kompiler den også alle de ting som jeg
har valgt fra i min kernefil(GENERIC file som eks.) jeg vil f.eks. ikke have
den til at kompile SCSI sound usb, da det er nogle ting computeren ikke har.
Både SCSI og USB har jeg udkommenteret med # i min tekst fil, men når jeg
har brugt /usr/sbin/config MYKERNEL og lavet make depend; make; make install
kan jeg se at den også arbejder med lyd og alt det som jeg har sagt at den
skal holde snitterne fra......

nogen der kan hjælpe mig, da maskinen er MEGET langsom.

mvh.
Martin Ø. Sønderegård

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 08-09-02 21:08

On Sun, 8 Sep 2002 22:01:10 +0200,
Martin Søndergård <uranhjort@vildko.dk> wrote:
> [...]
> skal holde snitterne fra......
>
> nogen der kan hjælpe mig, da maskinen er MEGET langsom.

Mon ikke den kompiler dem som moduler? Anyway, så kan du næppe være
langsommere end en VAX...

--
Jesper

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 09-09-02 01:35

Jesper Louis Andersen wrote:

> Mon ikke den kompiler dem som moduler? Anyway, så kan du næppe være
> langsommere end en VAX...

Hvis man gerne vil undgå det er der knobs man kan sætte i /etc/make.conf:

#NO_MODULES= true # do not build modules with the kernel
#MODULES_WITH_WORLD=true # do not build modules when building kernel

--
Hroi Sigurdsson

Fra : Martin Søndergård

Dato : 09-09-02 15:58

tak for svaret. det vil jeg prøve næste gang. det tog kun 3½ time at kompile
kernen. uden ændringerne i make.conf.

mvh.
Martin Ø. Søndergård

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 09-09-02 13:11

On Sun, 8 Sep 2002 22:01:10 +0200, Martin Søndergård wrote:
> [...]
> den til at kompile SCSI sound usb, da det er nogle ting computeren ikke har.

Nej, de compiles som modules i stedet og installeres i /modules.

Kan senere loades via kldload(8).

> [...]
> kan jeg se at den også arbejder med lyd og alt det som jeg har sagt at den

Fordi modulerne compiles.

> nogen der kan hjælpe mig, da maskinen er MEGET langsom.

Hvor hurtig er din maskine? (dmesg | grep -i cpu)

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
ZX-9R

Fra : Martin Søndergård

Dato : 09-09-02 15:57

maskinen er en gammel amd 486dx4 100 MHz
m 16 mb ram, og en gammel quantum fireball disk, så det er ikke hastighed
der præger maskinen.

mvh.
martin ø. søndergård