HP Printer: fejl i Windows, men ok i Dos
Fra : Jens U

Dato : 08-09-02 21:12

Hej

Jeg har erhvervet mig en HP Laserjet series II printer, som ikke vil printe
under Windows.

Virker udmærket under DOS , men Windows printer bare noget volapyk ud på
flere stykker papir.

Jeg har prøvet at følge anvisningen fra HP men uden held, min mistanke
ligger i printer opsætningen, som er meget svær at få overblik over
uden den famøse manual.

Har du prøvet det samme og kender tricket til HP hemmeligheden
som du vil fortælle, så er min investering da ikke helt spildt.

HP link:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=bpl06
003&locale=en_US&taskId=8414&taskName=setup%2C+install+%26+configure&prodSer
iesId=25496&prodTypeId=18972&prodSeriesName=hp+LaserJet+series+II+printer&do
cId=9596
(markere og sæt ind i browser, da linket er brudt)

Har også søgt på google uden resultat, kan jeg bare ikke se skoven for
bare træer. ?

--
/Jens
E-mail: reveredk@e-box.dkX
Fjern/Remove X

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-09-02 21:28

Hej!

Jens U wrote:

> [...]
> under Windows.
>
> Virker udmærket under DOS , men Windows printer bare noget volapyk ud på

Brug en af Windows egne drivere til din HP'er da de er ganske glimrende, bruger
selv Windows' egne til min Canon LBP4 Plus fra '91 :) Og sørg for at printeren
er sat til at køre HP og ikke Epson e.lign. (som jeg godt mener din printer kan
omstilles til via dens menu).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Bachelor chow - Now with flavor!

Fra : Jens U

Dato : 08-09-02 22:58

Kim Voss Schrader skrev ...
> [...]
printeren
> er sat til at køre HP og ikke Epson e.lign. (som jeg godt mener din

Hej Kim

Jeg har skam forsøgt at installere den med Windows/hp's egen driver i win98,
men udskrivning af testsiden går i ged.

Hvordan mener du at jeg skal få den til at køre som en HP'er,
når det nu er en HP'er ?
Menuen er meget uoverskuelig, da displayet er lille og
den derved skriver en masse forkortelser i dette, som for mig er ubekendte.

--
/Jens
E-mail: reveredk@e-box.dkX
Fjern/Remove X

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-09-02 23:06

Hej!

Jens U wrote:

> Hvordan mener du at jeg skal få den til at køre som en HP'er,
> når det nu er en HP'er ?

Det er fordi printeren kan emulere andre printertyper at det kan tænkes at gå
galt.

> Menuen er meget uoverskuelig, da displayet er lille og
> den derved skriver en masse forkortelser i dette, som for mig er ubekendte.

Ok, kender ikke så meget til printeren at jeg kan guide dig. Måske andre kan?

Fra : Jens U

Dato : 09-09-02 01:49

Kim Voss Schrader skrev...
> Hej!

> Det er fordi printeren kan emulere andre printertyper at det kan tænkes at

> galt.

Hej Kim!

Det er måske være noget med at "command initial" funktioner er sat til
COMMAND=ISO LCD=5

Der er valg mulighederne ISO, DIABLO, VDM og LCD fra 0 til 7

Jeg prøver forsat lidt af hvert, så må jeg håbe på at jeg ikke fælder alle
træerne

Scanner lige testside "Sample Print" og smider den i news:dk.binaer
under subject: HP laserjet "Sample Print"

--
Hilsen Jens
E-mail: reveredk@e-box.dkX
Fjern/Remove X