Opstart.
Fra : Mikael

Dato : 08-09-02 21:21

Jeg havde tænkt mig at opgraderer min gamle amd k-6 300

En af de ting der gerne skulle forbedres er opstart af maskinen altså den
tid der gå fra man starter pc'eren til man er klar til at gå ind i et
program.

Er det bundkortet eller hvad er det man skal kigge efter?

Hilsen
Mikael

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-09-02 21:26

Hej!

Mikael wrote:

> Er det bundkortet eller hvad er det man skal kigge efter?

Tja, du kunne overveje en ordentlig harddisk. Jeg gik fra en IBM 5400rpm til en
Seagate Baracuda IV 80GB og jeg tror min opstart er gjort ca 30% hurtigere!

Det var på et system med en Athlon XP 1800+ (256MB ram, GF2) og med Windows
2000.

Det kommer iøvrigt meget an på hvad du har i forvejen da du skal have fundet
flaskehalsen...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Bachelor chow - Now with flavor!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-09-02 21:44

On Sun, 8 Sep 2002 22:21:18 +0200,
Mikael <mikaelh@post3.tele.dk> wrote:
> [...]
> program.
>
> Er det bundkortet eller hvad er det man skal kigge efter?

Harddisk.

Og brug Hibernate / Suspend-to-disk. Det er meget hurtigere.
Kræver dog at alt dit hardware kan klare det. Min maskine
kommer ikke til live efter en sådan i XP.

Fra : Leony

Dato : 09-09-02 07:08

"Mikael" <mikaelh@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> program.
> Er det bundkortet eller hvad er det man skal kigge efter?

Styresystemet spiller en væsentlig rolle.
Windows ME starter meget hurtigere end Windows 98.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 09-09-02 20:41

> Styresystemet spiller en væsentlig rolle.
> Windows ME starter meget hurtigere end Windows 98.

Ja, og XP væsentlig hurtigere end Win 2000.