Fiskeriet rundt om Fyn
Fra : Hobi

Dato : 08-09-02 20:56

Hej Alle,

Hvordan ser det ud med fangster omkring Fyn ( hele vejen rundt ), jeg har
læst om det omfattende iltsvind, og kunne godt tænke mig en opdatering før
jeg kører den lange vej ( Bor ved Herning ).

Fanges der noget ( Havørred ), og hvor kan man evt. fange nogle gode torsk
og / eller fladfisk ?? Jeg har en båd, så det må også gerne være lidt fra
kysten....

PFT

--
MVH
Hobi

--
Mail : Mailto:hobi@post8.tele.dk
Homepage : Http://home8.inet.tele.dk/hobi

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 09-09-02 15:15

"Hobi" <hobi@remove.post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> og / eller fladfisk ?? Jeg har en båd, så det må også gerne være lidt fra

Davs Hobi,

Jeg har en idé om, at folk venter med kystfiskeriet, indtil vandtemperaturen
er faldet noget mere. En fiskekammerat og jeg var afsted til Enebærodde på
Nordfyn i går - det blev sammenlagt til to hornfisk, een undermålshavørred
og en havørred på 1,8 kg og 55 cm. Prøv at opsøge pladser med god dybde tæt
under lang - fx. odden ude ved Gabet, Fyns Hoved eller Bøgebjerg - hvis du
går efter havørred.

Tjek også Brians side om kystfiskeri på Fyn på
http://hjem.get2net.dk/Fyn_fisker/.

Mvh.

--
Martin Nystrup Rasmussen

Fra : Hobi

Dato : 09-09-02 21:24

Hej Martin,

Tak for dit svar.
Jeg går primært efter havørred, så jeg vil følge dit råd, og vente lidt.
Efter jeres flotte fangstrapport, er der ikke de store problemer med
iltsvind, eller har I blot været meget heldige.....?

Kender du ellers nogle gode pladser til flade.... Jeg kunne godt tænke mig
igen, at sætte tænderne i en frisk "spætte" - det er ved at være længe siden
jeg har fanget nogle af disse.... ( Det er godt nok også ved at være længe
siden jeg har fisket efter dem... : o)

--
MVH
Hobi

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 14-09-02 11:08

> [...]
> Efter jeres flotte fangstrapport, er der ikke de store problemer med
> iltsvind, eller har I blot været meget heldige.....?

Nu er vandføringen jo ret markant derude ved Gabet, så vandet bliver iltet.
Fisk er der som regel, men problemet er at få dem til at hugge i denne tid -
det kræver til tider lidt held.

Hér må jeg desværre melde pas. ;D

Mvh.

Martin