problemer med at læse CD medier
Fra : Martin Møller

Dato : 08-09-02 20:51

Hej
Jeg har netop installeret min Lite-on 40-12-48 CD Brænder. Jeg bruger Win XP
proffesional. Både mit DVD drev og brænder var installeret på det samme IDE
cable. DVD drevet kunne læse alle mulige CD'er, men CDR drevet kunne kun
læse nogle af de medier som DVD drevet kunne læse. CDR drevet kunne dog som
regel læse originale CD'er, hvorimod den ikke så godt kunne læse CD som jeg
havde brændt med min gamle brænder. Så byttede jeg rundt på konfigurationen
så min hardisk og CDR kom til at sidde på samme kabel, og DVD drevet for
sig. Nu kan CDR drevet pludselig læse alle de medier det ikke kunne før.
Nogen der har en forklaring?. Hvordan er det med copy on the fly, skal DVD
og CDR så sidde på samme kabel eller på hver sit.?

På forhånd mange tak

Fra : Rasmus S

Dato : 08-09-02 22:23

"Martin Møller" <Lyngby@post.cybercity.dk> wrote.

[klip]

> Nogen der har en forklaring?. Hvordan er det med copy on the fly, skal DVD
> og CDR så sidde på samme kabel eller på hver sit.?

Det anbefales at brænder og cdrom drev sidder på hvert sit kabel.

Mvh

Rasmus

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-09-02 00:02

Rasmus S wrote:
> "Martin Møller" <Lyngby@post.cybercity.dk> wrote.
>
> [klip]

> Det anbefales at brænder og cdrom drev sidder på hvert sit kabel.

Tør man spørge hvorfor?

-Sune

Fra : Hans

Dato : 09-09-02 00:02

"Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote in message

> Tør man spørge hvorfor?

2 enheder på samme kontroller kan ikke overføre data så hurtigt som 2
enheder på hver sin kontroller - Derfor.

mvh, hans

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-09-02 00:53

Hans wrote:
> "Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote in message

> 2 enheder på samme kontroller kan ikke overføre data så hurtigt som 2
> enheder på hver sin kontroller - Derfor.

Så man mister hastighed på overførslen, men det vil virke?

-Sune

Fra : Hans

Dato : 09-09-02 01:04

> Så man mister hastighed på overførslen, men det vil virke?

Hvis din brænder har Bufferunderrun Protection eller Burnproof betyder det
ikke så meget, men hvis ikke kan du få problemer med kopiering on-the-fly.

mvh, Hans

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-09-02 01:19

Hans wrote:
> [...]
>
> Hvis din brænder har Bufferunderrun Protection eller Burnproof
> betyder det ikke så meget, men hvis ikke kan du få problemer med

OK, tak Hans. Men hvad nu hvis begge drev kan køre UDMA/ATA 100. Vil det
så stadig gå hurtigere hvis de sidder på hver sin kanal?

-Sune

Fra : Hans

Dato : 09-09-02 01:29

> OK, tak Hans. Men hvad nu hvis begge drev kan køre UDMA/ATA 100. Vil det
> så stadig gå hurtigere hvis de sidder på hver sin kanal?

Yes..

mvh, Hans

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 09-09-02 02:08

Hans wrote:
> "Sune Mika Salminen" <not_real@fakeantispamemail.dk> wrote in message

> Yes..
>
> mvh, Hans

Tak igen. Det lyder somom der sidder noget meget bagud-kompatibelt i
vejen

-Sune