Onlineliste...
Fra : Michael Bas

Dato : 08-09-02 16:18

Hejsa,

Da jeg ikke er hardcore PHP-programmør, vil jeg høre her i forummet om der
er nogen, der kan hjælpe mig med følgende eller henvise til et sted:

På en hjemmeside jeg er ved at lave, skal brugerne have mulighed for at
skrive sit navn på en liste online under en bestemt ugedag eller flere
ugedage. Brugeren skal kunne se hvem der befinder sig på en lille flyveplads
langt ude på landet, så de ikke kører forgæves.

Listen skal selvfølgelig køre via en MySQL-database, og skal automatisk
slette brugeren fra listen søndag nat..
..

Er listen en svær en at lave?

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-09-02 16:22

Michael Bas wrote in <3d7b6a26$0$674$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:
> [...]
> flyveplads langt ude på landet, så de ikke kører forgæves.
>
> Listen skal selvfølgelig køre via en MySQL-database, og skal automatisk

Det er ret nemt at lave. Skal jeg gøre det, vil det dog ikke være helt
gratis.

Hvis du ikke vil lave det selv, er det ikke det rette sted du har henvendt
dig. Prøv at spørge i dk.opslag.stillinger - den er også til mindre
opgaver, og også til ubetalte opgaver.

Måske kan du være heldig at få fat i en øvet newbie, som gerne vil lave det
for dig, for træningens skyld. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Larz

Dato : 08-09-02 16:27

Michael Bas wrote:
> [...]
> langt ude på landet, så de ikke kører forgæves.
>
> Listen skal selvfølgelig køre via en MySQL-database, og skal automatisk

Nææh...

   <http://www.mysql.com/doc/en/index.html>
   <http://google.com/search?q=sql%20tutorial>

   <http://dk.php.net/manual>

   <http://dk.php.net/mysql_connect>
   <http://dk.php.net/mysql_select_db>
   <http://dk.php.net/mysql_query>
   <http://dk.php.net/mysql_fetch_assoc>
   <http://dk.php.net/mysql_close>

--
-
Lars

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 09-09-02 09:36

"Michael Bas" <123@qwd.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,

<SNIP>
> Listen skal selvfølgelig køre via en MySQL-database, og skal automatisk
> slette brugeren fra listen søndag nat..

Det er vel denne sidste del der ikke umiddelbart kan lade sig gøre i php.
Det kræver vel en cron job eller lign.???

Mikkel

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-09-02 12:39

Mikkel Andreasen wrote in <3d7c5d84$0$161$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Det er vel denne sidste del der ikke umiddelbart kan lade sig gøre i php.
> Det kræver vel en cron job eller lign.???

Det kan fint lade sig gøre i PHP. Spørgsmålet er bare hvad der skal sparke
koden i gang.
Det kan være via en scheduler som fx. cron, det kan også være når den første
besøgende søndag nat/mandag morgen alligevel "vækker" php.

Jeg ville dog nok bare gøre det løbende.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)