MBM og Abit KT7A-RAID
Fra : Devast8or

Dato : 08-09-02 16:17

Hej med jer,

jeg har lige installeret MBM (ja jeg ved godt jeg er langsom :), men jeg har
lidt problemer med at finde ud af hvad der er hvad af de forskellige
temperaturer. Når jeg holder musen hen over logoet i systray får jeg tre
temperaturer, med navnene sensor 1, 2 og 3. Jeg kiggede i min BIOS, og så
vidt jeg kan se er sensor2 min system temp og sensor3 min CPU (den er jeg
dog ikke helt sikker på). Men hvad er den første sensor?

I settings hvor jeg kan vælge hvilken MBM sensor der skal svare til hvilken
mobo snesor har jeg sat dem op sådan her:

MBM1 = Via686B-1
MBM2 = Via686B-2
MBM3 = Via686B-3
MBM4 = MAX1617-1 (local)
MBM5 = MAX1617-1 (remote)
MBM6 = Custom

Hvad er de forskellige sensorer her? De navne er jo ikke lige så beskrivende
som de kunne være.

Maskinen består af

Abit KT7A-RAID
T-Bird 900
256MB RAM
GF2 GTS 32MB
Seagate 'Cuda IV HDD

TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Thomas

Dato : 08-09-02 16:24

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I settings hvor jeg kan vælge hvilken MBM sensor der skal svare til
hvilken
> mobo snesor har jeg sat dem op sådan her:

Kik evt på MBM's hjemmeside... der er en en forklaring til mange af de
motherboards som MBM understøtter. bla, med en forklaring på hvilke
probes/sensorer netop du med det mobo skal slå til.....

thomas

Fra : Devast8or

Dato : 08-09-02 17:50

Tak, det var lige hvad jeg havde brug for at vide. Men hvad er "Primary
sensor chip"? I min BIOS har jeg kun CPU temp og system temp. "Primary
sensor chip" viser 25 grader lige nu, så jeg har sq lidt svært ved at regne
ud hvad det kan være.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 08-09-02 20:38

Devast8or skrev bl.a.:

> [...]
> temp. "Primary sensor chip" viser 25 grader lige nu, så jeg har sq
> lidt svært ved at regne ud hvad det kan være.

Står den hele tiden på 25 grader?
Det er nu nok det lille stik på bundkortet, hvor der kan monteres en ekstra
sensor (se bundkortets manual). Selvom der ikke er tilsluttet noget, kan det
godt være at den viser en eller anden værdi.
Jeg havde for et års tid siden monteret en ekstra temperaturføler så jeg
kunne aflæse temperaturen på mit grafikkort fra MBM.

Forresten... kan du ikke lokkes til at skrive _under_ det du svarer på? Det
bliver noget lettere at overskue.

Lars

Outlook Express uden OE-QuoteFix? Nej tak!
Hent nyeste version her: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Devast8or

Dato : 09-09-02 12:54

Lars Jørgensen <ikke.mere@spam.tak> wrote in message

> [...]
> Jeg havde for et års tid siden monteret en ekstra temperaturføler så jeg
> kunne aflæse temperaturen på mit grafikkort fra MBM.

Den har stået på 25 hver gang jeg har kigget siden jeg installerede det
igår, men da jeg kiggede lige nu, stod den kun på 24. Men jeg ved ikke
rigtig hvad jeg har i der kan skifte temperatur udover CPU, Kabinet luft,
grafikkort og harddisk. Og alle disse ved jeg hvor jeg aflæser og det er
ikke nogle af dem. Kan det være min Northbridge? Jeg har godt nok disablet
blæseren, så hvis den kun er 24 grader er det da et ret godt køleprofil der
er på (eller også har den bare ikke brug for køling).

> Forresten... kan du ikke lokkes til at skrive _under_ det du svarer på?
Det
> bliver noget lettere at overskue.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Done. Men ved du hvordan jeg får den til at sætte min sig i bunden
automatisk? Det er ret belastende at skulle copy+paste hver gang man poster.
Kan den quotefix du har i din sig klare det?