Standard C++?
Fra : CYB-D

Dato : 08-09-02 15:58

Jeg faldt over bogen "C++ Network programming - Volume 1 - Mastering
complexity with ACE and patterns" i Gad og så den hurtigt igennem.
Jeg så at C++ også bruger select(), bind(), listen() o.s.v, som jeg
er vant til fra C, men de skrev også om ACE_*. Hvad er det og er det
standard C++?
Jeg så ligeledes at man i C++ bruger child.spawn frem
for fork() i alm C, men er dette også standard C++ og virker det på
samme måde så OS'et ikke kan se forskel og behandler "barnet", som var
det "forket" med fork()?

Lige et spørgsmål til... hvilke IPC muligheder har man i c++? Nogen der
kan anbefale en god (gerne lang og detaljeret) bog om netværks- og
IPC programmering med/i C++?
Dog kan jeg jo nok ikke blive helt fri for C, da der er visse
system funktioner som syslog() og getuid() som ikke findes i C++?
Findes der forresten en funktion til at sætte curseren?

Hvis I også kan anbefale en god bog der klart beskrive core sproget og
giver en detaljeret gennemgang af (alle) standard lib'sne, vil jeg sætte
pris
på det.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-09-02 22:48

"CYB-D" <Dtelta@hotmail.com> writes:

> Hvis I også kan anbefale en god bog der klart beskrive core sproget og
> giver en detaljeret gennemgang af (alle) standard lib'sne, vil jeg sætte
> pris
> på det.

Prøv dk.edb.programmering.c (der også er en C++ gruppe)

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 09-09-02 01:09

CYB-D wrote:

[snip]

Det meste af det du omtaler er systemspecifikke (Unix)
funktionskald/API'er og har som sådan ikke noget med sproget at gøre.
Som udgangspunkt har du adgang til alle C-biblioteker/APIer fra C++, men
ofte er der C++ abstraktioner som er lettere/sikrere at bruge (specielt
ifbm. strenge og lister).

For mere uddybning bør du nok prøve i dk.edb.programmering.c (hedder den
vist nok).

--
Hroi Sigurdsson