Frederik er væk
Fra : carsten

Dato : 08-09-02 12:05

Vores 2 katte blev udekatte for 1 måneds tid siden. Det er gået fint nok,
men nu har den ene været væk siden Torsdag aften. Måske er han blevet skræmt
af en hund, og kan ikke finde hjem, eller måske er han bare ude på en
længere strejfetur. Indtil i torsdags, var det længste han har været væk
været 8 timer. Han er kastereret og øremærket.
Er der nogen der har nogle erfaringer med, hvor lang tid katte kan være væk
hjemmefra?
Savner Frederik

Fra : Elwarth

Dato : 08-09-02 12:47

"carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse
> ...Er der nogen der har nogle erfaringer med, hvor lang tid katte kan være
væk
> hjemmefra?
> Savner Frederik

Det er aldrig rart, men fat mod. Da vores katte var udekatte kunne de godt
finde på at smutte nogle dage. Vores hun-kastrat var til tider væk over en
uge.

Men... vi har skam prøvet at lede og lede og.....
Måske er han i nærheden, gå ud ved mørkningstid og rasl med foderdåsen, om
ikke andet får du sikkert selskab af andre af nabolagets katte

Børn kan bruges i denne sammenhæng, hvis der er børn i nabolaget, så
involvér dem i eftersøgningen, de kommer en del omkring og er sikkert
villige til at lede efter Frederik.

Held og lykke
/Morten

Fra : carsten

Dato : 08-09-02 13:17

Hej Morten.
Tak for dit svar.
Har du nogen fornemmelse af, hvor langt væk vi skal lede?

Fra : Elwarth

Dato : 08-09-02 20:26

> Hej Morten.
> Tak for dit svar.
> Har du nogen fornemmelse af, hvor langt væk vi skal lede?

Hej!

Tja... det er svært at sige. Men det sker da at katten er blevet skræmt af
noget og rent faktisk befinder sig under "nærmeste busk"! I så fald burde
raslen med tørfoderet vel kunne lokke den frem.

Da vi havde udekatte var deres aktionsradius nok omkring 4-500 meter
(kastrater). Men katte er sikkert forskellige på det punkt.
Prøv opslag i lokale forretninger. Måske er der nogen, som har taget katten
ind!

Håber på positivt udfald
/Morten

Fra : Mulle

Dato : 08-09-02 13:24

Personligt var Miver væk i 4 dage da hun en dag så sit snit til at stikke
af.
Men jeg er sikker på det varierer, afhængig af hvor meget mad den selv kan
skaffe/finde...
Det med at gå ud med foderet, rasle med tørfoder mv. er en glimrende idè
iøvrigt.

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : Lovend

Dato : 08-09-02 16:03

Hejsa

Vores sofie var væk i 4 dage men da vi satte efterlysning´s seddeler op i
nabolaget dukkede en pige op med hende.
Pigen troede at det var en vild kat, så hun havde taget sofie ind til sig.

hilsen mads

Fra : Anja Lysholm

Dato : 08-09-02 19:21

> Er der nogen der har nogle erfaringer med, hvor lang tid katte kan være
væk
> hjemmefra?

Mis var væk i to uger. Vi fandt ham 5 meter fra hvor vi bor! Jeg tror han
har været i området hele tiden, men ikke vidst hvor han boede.

Anja

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-09-02 20:32

Hej Carsten
Vores hankat var engang væk i 3 uger, og kom hjem mere død end levende. Han har
sansynligvis været lukket inde eller er kravlet for højt op, for han var enormt
mager, og havde brækket det ene ben. Så tjek træer, udhuse, cykelskure mm.

Hilsen Dorthe ( - der ikke har nerver til udekatte mere )

carsten skriver: