Hvorfor skal det være så "indviklet" ? TD~
Fra : JK

Dato : 08-09-02 10:58

Jeg står her og skal flytte indenfor kort tid - jeg har pt. Cybercity ADSL,
som har kørt upåklageligt.

Fra Cybercity har jeg (i sin tid) - bare fået en Router, som jeg så har sat
til stikket i væggen, og det var så det... - så har jeg selv købt en lille
hub, for at dele forbindelsen til mine 3 computere. Jeg har aldrig haft
problemer med det - det har faktisk kørt med oppetid på små 100% ! - siden
jeg fik det i november 2001. Konfiguration ? -nææh, det var der faktisk
heller ikke - jo måske lidt med routeren, men det var så det.

Nu er mit problem så at Cybercity ikke kan levere ADSL det nye sted- så er
mit udvalg desværre svundet lidt ind, til een udbyder .... TDC - nå ind på
TDC's hjemmeside for at læse lidt om det...

Hos TDC "får" jeg så et skillefilter, et ADSL modem, og en router
m.indbygget switch, så jeg kan få delt forbindelsen til mine PCere. Nu er
ordet "ADSL modem" dog et ultra grimt ord for mig, idet jeg prøvede det hos
Orange - og det var rent ud sagt noget værre shit! - det var en masse pis
med, at man skulle oprette en opkaldsprofil på computerne - brugernavn +
adgangskode - og det harmonere jo ikke rigtig med at man er online "hele"
tiden. Nu ved jeg jo godt - for det har jeg lige fået oplyst af TDC, at
routeren så bliver konfigureret med brugernavn + adgangskode, så routeren
kalder op til nettet.

men undskyld - HVORFOR kan Cybercity nøjes med at levere 1 stk. router...og
det var så det ? - mens jeg hos TDC får sådan en underlig løsning med et
"ADSL modem" imellem min router og væggen - undskyld skillefilteret... ? -
hvorfor bruger TDC ikke samme løsning som Cybercity?

/JK

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-09-02 11:15

"JK" <dempsey@email.dk> wrote in message

> Hos TDC "får" jeg så et skillefilter, et ADSL modem, og en router
> m.indbygget switch, så jeg kan få delt forbindelsen til mine PCere.

Kommer an på hvilket produkt, der er tale om.

Med alle TDC produkterne, hører skillefilter og modem med..

> [...]
> adgangskode - og det harmonere jo ikke rigtig med at man er online "hele"

Det er det samme, hvis man ikke ønsker Router med Netedxpress og Boomtown.
Men der er dog ingen problemer i det. Kører selv med netexpress. Og kalder
om med Windows XP´s PPPoE klient.

> Nu ved jeg jo godt - for det har jeg lige fået oplyst af TDC, at
> routeren så bliver konfigureret med brugernavn + adgangskode, så routeren
> kalder op til nettet.

Med Zillion Pro@ leveres der en for programeret router med, som der ikke kan
ændres i manuelt. Men kun fra TDC. Dog hvis man vælger LINK løsningen,
følger den vist med, så man selv kan rode.

-
> hvorfor bruger TDC ikke samme løsning som Cybercity?

For det første, levere TDC adsl på samme kobberpar som telefon. Så det
derfor skal deles..

Med at have modem, plus evt. Router. Er for at gøre det flexsibel... Så du
selv kan gå ud af købe din router, eller kører uden.

Med TDC bredbånd og Zillion Pro@ behøves ikke router, eller opkalds
software.

Du kan læse om løsningerne her, på Martins side:

http://www.makr.dk/go.php3?adslvarianter

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-09-02 12:35

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3d7b22fb$0$87327$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Dog hvis man vælger LINK løsningen,
> følger den vist med, så man selv kan rode.

Nej

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-09-02 12:51

> Nej

Jamen så har jeg glemt, at der er fri konfig af instillinger fra en TDC
tekniker?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-09-02 12:34

"JK" <dempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
> HVORFOR kan Cybercity nøjes med at levere 1 stk. router...og
> det var så det ?

De bruger kun en slags centraludstyr
De skal ikke levere telefoni over samme linje

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-09-02 12:45

JK skrev:

> [...]
>"ADSL modem" imellem min router og væggen - undskyld skillefilteret... ? -
>hvorfor bruger TDC ikke samme løsning som Cybercity?

Cybercity leverer ikke telefoni på samme linie.

Jeg har selv TDC Netexpress (med modem, skillefilter og router). Jeg
er på hele tiden (eller rettere, routeren er det), der er ikke noget
med opkaldsprofiler og den slags (det var der i den gamle løsning med
ATM-kort jeg havde tidligere).

Venligst,
Lasse Hedegaard

** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 08-09-02 15:04

"JK" <dempsey@email.dk> wrote:

> [...]
>"ADSL modem" imellem min router og væggen - undskyld skillefilteret... ? -
>hvorfor bruger TDC ikke samme løsning som Cybercity?

Skillefilteret er nødvendigt fordi der også er telefoni på linjen.

Modem + ruter svarer i funktionalitet tilsammen fuldstændig til det du fik
i ét apparat hos Cybercity. Hos Cybercity er ADSL-modemet bare bygget ind
i ruteren.

Bortset fra at du skal bruge plads og strømtilslutning til flere
apparater, vil en TDC ADSL med ruter virke fuldstændig som dit tidligere
Cybercity-produkt.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Eh-Fniller

Dato : 11-09-02 07:33

Jesper Dybdal wrote:

> Skillefilteret er nødvendigt fordi der også er telefoni på linjen.

NEJ.
http://www.makr.dk/?adslvarianter

men kort fortalt fortæller dette link at hvis man vælger
det ene type adsl... skal der være skillefilter pga tlf og
et andet produkt hos tdc så er det uden filter og tlf.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 11-09-02 10:33

Eh-Fniller <en_skod@email.com> wrote:

> [...]
>det ene type adsl... skal der være skillefilter pga tlf og
>et andet produkt hos tdc så er det uden filter og tlf.

Der findes produkter fra andre udbydere som ikke deler linje med telefoni,
men da vist ikke TDC-produkter. I det konkrete tilfælde havde han jo fået
et skillefilter, og så er det jo nok fordi der også er telefoni.

Hvilket TDC ADSL-produkt deler ikke linje med telefoni?

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-02 14:07

"Eh-Fniller" <en_skod@email.com> skrev i en meddelelse
> men kort fortalt fortæller dette link at hvis man vælger
> det ene type adsl... skal der være skillefilter pga tlf og
> et andet produkt hos tdc så er det uden filter og tlf.

Hvorledes?

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Eh-Fniller

Dato : 11-09-02 21:51

Martin Højriis Kristensen wrote:

> "Eh-Fniller" <en_skod@email.com> skrev i en meddelelse

> Hvorledes?
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

et udsnit fra artikelen hvis i havde læst den:

"""Pro@ccess ADSL er ADSL-udgaven af de faste kredsløb, der primært
henvender sig til erhvervslivet.
Pro@ccess findes ligeledes i en ny og en ældre version, hvor den ældre
version adskiller sig ved at slutte hos kunden i et ATM-stik.
Den nyere version slutter hos kunden i et ethernet-stik men er ellers
identisk, bortset fra en anden router. Ethernetversionen har den fordel
at den muliggør brug af væsentligt billigere routere end den tidligere
ATM-model, såfremt man ønsker at bruge sin egen.
Routeren leveres prækonfigureret med understøttelse for de mest anvendte
tjenester, web, news, mail og dns. Man kan ikke selv ændre denne
konfiguration.
Pro@ccess er det mest professionelle produkt i TDC's sortiment og kan
udbygges på flere
måder, bl.a. med firewall eller døgnovervågning.
Produktet leveres som standard med 1 fast ip-adresse men ved at abonnere
på tillægsproduktet Link eller ved at benytte sin egen router kan man få
tildelt sit eget routet net på fx 8 ip-adresser. Blot skal man selv
foretage ansøgningen ved RIPE.
Pro@ccess er således et abonnement med mange muligheder, og hvis man har
behov for at køre specielle eller kritiske applikationer bag sin
ADSL-linje er Pro@ccess et oplagt valg.""""

og når der strå "primært" kan private altså godt får den oxo.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-09-02 22:02

> og når der strå "primært" kan private altså godt får den oxo.

Men hvad har det at gøre med det du skrev?

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 11-09-02 22:28

Eh-Fniller <en_skod@email.com> wrote:

>et udsnit fra artikelen hvis i havde læst den:

Martin har jo nok skrevet den, og så behøver han sikkert ikke læse den
igen.

>"""Pro@ccess ADSL er ADSL-udgaven af de faste kredsløb, der primært
>henvender sig til erhvervslivet.

Ja - men det har da ikke at gøre med om der er skillefilter eller ej.
Pro@ccess leveres lige som alle de andre TDC ADSL-produkter med
skillefilter så man kan køre telefoni på samme linje (det gør jeg fx på
min).

Jeg tror du har misforstået et eller andet i Martins artikel.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Eh-Fniller

Dato : 11-09-02 23:01

Jesper Dybdal wrote:

> [...]
> min).
>
> Jeg tror du har misforstået et eller andet i Martins artikel.

Det er nok muligt.

Men ifølge det jeg fik fortalt at den TDC tekniker der satte sttik
oppe hos mig ang cybercity, sagde han at der var flere tdc
adsl løsninger der kørte uden skillefilter og tlf.
Men jeg ville hellere refere til noget skriftligt som jeg troede var
det.

min fejl, sorry.

Fra : Eh-Fniller

Dato : 11-09-02 23:21

Eh-Fniller wrote:

> [...]
> adsl løsninger der kørte uden skillefilter og tlf.
> Men jeg ville hellere refere til noget skriftligt som jeg troede var

For så at lede mere i sagen kikkede jeg så dette link:

http://www.teledanmark.dk/html/forsider/selvbetjening.html
og klikke på "find vej"
Men... jeg syntes ikke jeg kunne finde ret mange løsninger
som man kunne vælge. Og slet ikke i følge det min omgangskreds
siger kan vælge af produkter.

Hvor er det lige jeg tabte kæden henne i min søgen??

Fniller

Fra : Elmo Jensen

Dato : 12-09-02 07:29

I indlæg <3D7FC1B3.4080104@email.com>,
skrev en_skod@email.com .....

[....]
> Hvor er det lige jeg tabte kæden henne i min søgen??

Jeg tror ikke du har tabt kæden som sådan, men blot glemt at skelne mellem
Teledanmarks tilbud som er BB/ADSL og så de tilbud som Teledanmark Internet
(Opasia og Zillion) har, bl.a. Netexpress, Boomtown og Pro@ccess.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Eh-Fniller

Dato : 12-09-02 09:36

Elmo Jensen wrote:

> [...]
> Teledanmarks tilbud som er BB/ADSL og så de tilbud som Teledanmark Internet

Se det tror jeg gerne :)

Jeg mangler blot en total oversigt/skema med opkblinger a la
det som CC har. (Den er nok heller ikke komplet).