/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Dells service ... eller mangel på samme
Fra : Morten


Dato : 08-09-02 09:52

Jeg har fornylig hørt en vens meget dårlige oplevelse hos Dell:

Hun har bestilt en bærbar pc for tre uger siden, men har ikke fået den
leveret endnu. Dels pga. langsommelighed hos Dell, dels fordi
fragtmanden bryder telefoniske aftaler om leveringstidspunkter. Dell
lovede ellers 8 dages leveringstid.

Derudover er beløbet trukket to gange på hendes dankort, og selvom hun
har ringet og brokket sig og snakket med stort set alle medarbejdere,
er de 12.000 kroner, som det drejer sig om, endnu ikke ført tilbage
til hendes konto.

I skrivende stund har hun endnu ikke modtaget sin pc pc, og
hun har haft banken i røret flere gange, fordi hendes konto af gode
grunde er overtrukket. Det er jo ikke alle, der lige kan klare, at der
bliver trukket 12.000 kroner for meget på ens konto.

Bare til andre, der står over for at skulle købe pc i nær fremtid: Jeg
har hørt godt om pc'erne fra Dell, men hvis servicen er som beskrevet
ovenfor, så ved jeg med garanti, hvor jeg IKKE skal handle.

 
 
Povl H. Pedersen (08-09-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 08-09-02 10:42

On 8 Sep 2002 01:51:34 -0700,
Morten <broendum@oncable.dk> wrote:
> Jeg har fornylig hørt en vens meget dårlige oplevelse hos Dell:
>
> Hun har bestilt en bærbar pc for tre uger siden, men har ikke fået den
> leveret endnu. Dels pga. langsommelighed hos Dell, dels fordi
> fragtmanden bryder telefoniske aftaler om leveringstidspunkter. Dell
> lovede ellers 8 dages leveringstid.
>
> Derudover er beløbet trukket to gange på hendes dankort, og selvom hun
> har ringet og brokket sig og snakket med stort set alle medarbejdere,
> er de 12.000 kroner, som det drejer sig om, endnu ikke ført tilbage
> til hendes konto.
>
> I skrivende stund har hun endnu ikke modtaget sin pc pc, og
> hun har haft banken i røret flere gange, fordi hendes konto af gode
> grunde er overtrukket. Det er jo ikke alle, der lige kan klare, at der
> bliver trukket 12.000 kroner for meget på ens konto.
>
> Bare til andre, der står over for at skulle købe pc i nær fremtid: Jeg
> har hørt godt om pc'erne fra Dell, men hvis servicen er som beskrevet
> ovenfor, så ved jeg med garanti, hvor jeg IKKE skal handle.

Hvis pengene er trukket 2 gange, så går din kærreste bare i banken
og afviser den ene betaling. Hun får så pengene tilbage samme dag
jvf lov om visse betalingsmidler.

Det faktum er i ikke er hjemme til at tage imod pakken, det er
ikke Dells problem. Overvej at få den leveret på din arbejdsplads.
Det er jeg begyndt på.

// Overby (08-09-2002)
Kommentar
Fra : // Overby


Dato : 08-09-02 22:03

> Hvis pengene er trukket 2 gange, så går din kærreste bare i banken
> og afviser den ene betaling. Hun får så pengene tilbage samme dag
> jvf lov om visse betalingsmidler.

Nej, det gør hun ikke... Der skal underskrives en tro og love erklæring om
at hun ikke har noget med den anden betaling at gøre og så skal banken
undersøge sagen - det kan tage sin tid...

Daniel



Povl H. Pedersen (09-09-2002)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 09-09-02 06:18

On Sun, 8 Sep 2002 23:03:14 +0200,
// Overby <daniel@FJERNoverbyhansen.dk> wrote:
>> Hvis pengene er trukket 2 gange, så går din kærreste bare i banken
>> og afviser den ene betaling. Hun får så pengene tilbage samme dag
>> jvf lov om visse betalingsmidler.
>
> Nej, det gør hun ikke... Der skal underskrives en tro og love erklæring om
> at hun ikke har noget med den anden betaling at gøre og så skal banken
> undersøge sagen - det kan tage sin tid...

Loven gør, at du skal have dine penge tilbage straks du har
underskrevet tro og love erklæringen. Hvis banken så kan finde
dokumentation alligevel, så hæver de pengene igen + normal
udlånsrente for perioden + et gebyr på 75 kr (sidst jeg
checkede).

Men du får pengene tilbage samme dag såfremt banken er
lovlydig.

Morten (08-09-2002)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 08-09-02 22:09

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote:
> Det faktum er i ikke er hjemme til at tage imod pakken, det er
> ikke Dells problem. Overvej at få den leveret på din arbejdsplads.
> Det er jeg begyndt på.

Jo, det er faktisk Dells problem. Når kunden telefonisk aftaler et
tidspunkt med fragtmanden, og fragtmanden - to gange - ikke overholder
denne aftale, så er det i hvert fald ikke kundens skyld. Så er det
Dell, der har indgået aftale med et sløset fragtfirma.

Peter T. (08-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 08-09-02 11:08

Morten wrote:

> Bare til andre, der står over for at skulle købe pc i nær fremtid: Jeg
> har hørt godt om pc'erne fra Dell, men hvis servicen er som beskrevet
> ovenfor, så ved jeg med garanti, hvor jeg IKKE skal handle.

Da TFT-skærmen på min bærbare var i udu, stod der er en mand fra Unisys ved
min bopæl dagen efter. Det var i februar.

I starten af juli bestilte jeg et dansk tastatur til samme maskine (købt i
usa). Jeg fik en email fra dem med en bestillingsformular i MS-excel
format ("hurra" for dem der ikke har MSoffice-pakken!), som blev udfyldt og
sendt tilbage. Jeg har siden ikke hørt noget til dem på trods af at jeg
har rykket dem 3 gange.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

"I love the smell of new hardware in the morning"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408621
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste