Underlig opførsel af comp.
Fra : Rasmus Villemoes

Dato : 08-09-02 09:21

Hej alle

En af mine venner har et ret bizart problem. Han kører Win98SE på en 1200
MHz T-bird med 256 ram, og maskinen kører sådan set ret problemfrit (ikke
flere fejl end på andre Windoze-installationer!). Problemet er, at hvis/når
han lukker computeren ned, kan den ikke tændes igen! En del eksperimentering
har vist, at hvis der ikke afbrydes på kontakten, vil computeren aldrig
kunne tændes. Hvis derimod han afbryder strømmen helt ved at slukke på
kontakten, kan han vente 1-1½ time, og så sætte strømmen til igen, og så
plejer han at kunne tænde den....

Der er ingen problemer, hvis man i Start|Luk computeren vælger Genstart; det
kan den fint finde ud af.

Kabinettet er et "AOpen Full Tower HQ08 Gray" eller noget i den dur (hvis
man skal tro på billederne på www.edbpriser.dk)

Nogen der har en forklaring, og eventuelt en løsning?

Mvh

Rasmus Villemoes

Fra : Leony

Dato : 08-09-02 11:47

"Rasmus Villemoes" <burner@imf.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvis/når
> han lukker computeren ned, kan den ikke tændes igen!

Kører han med nyeste BIOS.
Er Windows installationen up-to-date (alle patches osv).
Hvis ikke så er det en start.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : JSM

Dato : 08-09-02 12:49

> [...]
det
> kan den fint finde ud af.
>
> Nogen der har en forklaring, og eventuelt en løsning?

Firmaet jeg arbejder for, fik på et tidspunkt leveret en hel stak maskiner
som alle opførte sig som du beskriver. Det viste sig at være
strømforsyningen som havde en fejl. Så prøv at låne en anden PSU og se om
ikke det løser det.

mvh
Jesper

Fra : [5230]Lars Bo Peters~

Dato : 08-09-02 20:39

syg psu....ser det hver dag. Men start lige med at måle spændingen på bios
batteriet og det er de 3 V.