Hvordan gør man så brugere kan have mellem~
Fra : Julius T. Madsen

Dato : 07-09-02 20:16

Jeg har lavet denne .phps-fil så i kan se hvad jeg snakker om og
den funker også fint - men de brugere der har bestilt kan ikke
have mellemrum i deres navn, for så virker det ikke! Hvordan
laver jeg det om??

link til .phps-fil:
http://www.friserverplads.dk/dulledrengen/virk.phps

Julius

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Vinther

Dato : 08-09-02 00:33

Julius T. Madsen <agf88@ofir.dk> wrote in news:aldjaa$a8q$1@sunsite.dk:

> [...]
> den funker også fint - men de brugere der har bestilt kan ikke
> have mellemrum i deres navn, for så virker det ikke! Hvordan

Er det ikke meningen at .phps skal vise kildekoden?

Mvh
Dennis

--
Aalborg
Erstat NOSPAM med dk i min e-mail

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-09-02 00:50

On Sat, 7 Sep 2002 23:33:16 +0000 (UTC), Dennis Vinther <news@dwt.NOSPAM> enlightend everyone in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php with:
> Er det ikke meningen at .phps skal vise kildekoden?

Jo, med syntax highlighting og alt muligt...

Ser udtil at friserverplads.dk ikke har sat deres server op til det.. Med
vis kilde får du dog koden.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-09-02 00:51

On Sat, 7 Sep 2002 19:16:26 +0000 (UTC), Julius T Madsen <agf88@ofir.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php with:
> [...]
> den funker også fint - men de brugere der har bestilt kan ikke
> have mellemrum i deres navn, for så virker det ikke! Hvordan

rawurlencode($brugernavn);

Når man laver links? Det gør at mellemrum bliver fortolket rigtigt, og altså
erstattet af + eller %20

Fra : Julius T. Madsen

Dato : 08-09-02 14:52

hmm...sorry - havde ikke lige set det med friserverplads, så nu
får i kildekoden her i stedet for! Håber ikke det bliver for
uoverskueligt:

<?
include("../sys/sql.php");
require("check.php");
if ($admin < 24){
brev til Krede eller dulius hvis du er i tvivl om noget!</b>";
} else {
?>
<?
if ($snavn){
if (file_exists("$DOCUMENT_ROOT/suites/$snavn.php")){
unlink("$DOCUMENT_ROOT/suites/$snavn.php");
} else {
print "bruger har allerede suite";
exit;
}

$tingstat = mysql_query("SELECT navn FROM suites WHERE (navn =
'$snavn')");
$antalting = (mysql_num_rows($tingstat));
if ($antalting == "1"){
print "bruger har ikke en suite endnu, oprettelse slog fejl..";
exit;
}

$userstat = mysql_query("SELECT ecu FROM sw WHERE (username =
'$snavn')");
$uo = mysql_fetch_array($userstat);

if ($uo[ecu] < "59999"){
$ecu = floor($uo[ecu]/60/10);
print "ikke nok ecu:";
print " <b>$ecu</b> tilbage";
exit;
}

$nyecu = $uo[ecu] - 60000;
print "$nyecu";
mysql_query("UPDATE sw SET ecu = '$nyecu' WHERE (username =
'$snavn')");
mysql_query("INSERT INTO suites (navn) values ('$snavn')");
print "<br>Bruger har nu fået en suite";
}
suite:</big><BR><BR><BR>";
$size =
filesize("/net/users/a50/160/xupdk/www/suites/$file");
if ($dir = opendir("/net/users/a50/160/xupdk/www/suites/")) {
while($file = readdir($dir)) {
$nyid = ereg_replace("\.php","",$file);
echo"[<A
HREF=loginok.php?go2=Opretsuitesoahpoijdaopsdiujasdoiacmaposjidhh
eoiujwoieuhdaksjdnhaskijhr48i9uyweihdeijasndkjanksjahkidjnadmkajd
iajdiasjhduahduyagygadytafdtafdrafdaudhbanmnainxaoalæaøasdæasdjie
yhdajh&snavn=$nyid><b><big>$nyid</A></b></big>]<BR>"; }
}
closedir($dir);
}
?>

HVordan gør jeg så der også kan være mellemrum i navnene på de
brugere som har bestilt? - de kan godt bestille men jeg kan ikke
oprette deres bestilling pga. deres mellerum... hvis jeg skriver
%20 i urlen kan man godt, men det er ikke så fedt...