Temp-måling på Soltek Drv4
Fra : Jan Rysz

Dato : 07-09-02 12:55

Jeg er lidt i tvivl om jeg kan aflæse de rigtige temperature på midt
bundkort og CPU.

Inde i bios er der 2 aflæsninger, temp 1 og 2 :
1 står til ca. 50 grader og 2 siger -55 grader ?

Jeg prøvet at lege lidt med Hardware monitor, men kan ikke rigtig finde ud
af at sætte det rigtigt op ( har læst manualen )

Hvis jeg prøver at starte speedfan, siger Temp 1 49 grader, temp 2 -55
grader og temp 96 grader !!

Nogen der kan hjælpe mig lidt, så jeg ikke futter noget af ?

Cpu´en er en XP 1600+, med en Silent viking køler

MVH
Jan Rysz

Fra : Thomas

Dato : 07-09-02 21:12

"Jan Rysz" <jrysz@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grader og temp 96 grader !!
>
> Nogen der kan hjælpe mig lidt, så jeg ikke futter noget af ?

´Hej...

Jeg har et tilsvarende DRV4 og kan fortælle at der kun er 2 tempsensorer på
boardet, medmindre din er en nyere revision med flere probes på!!!!!

Temp1: dette er den probe der sidder under din CPU.
dermed skulle din CPU temp udfra den være 49º

Temp2; dette er den externe probe du selv kan placere hvor du vil. min går
pt. til mit grafikkort.
hvis den ikke er sat til noget vil den vise -55ºC.

jeg ved ikke hvor de 96 kommer fra??? lyder ret underligt. speedfan læse
også dine HD så måske er det en af dem der ikek viser rigtigt for har du en
disk på 96º C kan du nok godt forvente at den ryger NU....

min IBM kan til tider i MBM vise over 100º C.. det er sket een gang men det
er dog sket..
det er helt klart en probe eller softwarefejl så det tager jeg ikek så
tungt.

VEDR: hardwaremonitor.. jeg bruger Motherboardmonitor.. et meget bedre
program der også kan læse dine harddiske..

brug det istedet..

vedligst

Thomas

Fra : Jan Rysz

Dato : 07-09-02 23:14

> VEDR: hardwaremonitor.. jeg bruger Motherboardmonitor.. et meget bedre
> program der også kan læse dine harddiske..
>
> brug det istedet..

Ok, det har jeg så prøvet at sætte op, det virker mere rigtig, ( CPU 48 -
50 grader )og jeg har også HD tempen med, den ligger på 35 grader.

Så alt er vist i fineste orden.

Jan Rysz