WebSpeed K2...øhh...hvordan & så'en...
Fra : SilvaxX

Dato : 21-02-01 10:18

Hej...

Er der nogen der har WebSpeed K2 fra TeleDK??

Jeg overvejer nemlig at få 256/128 for 199 pr måned.
Er det optimalt? Eller skal jeg hellere gi 399 for "rigtig" adsl??

Lad mig høre jeres meninger om det og om hvordan man evt. optimere det....

--- [PwR] SilvaxX

Fra : Søren Bech Kristense~

Dato : 21-02-01 18:38

> [...]
>Er det optimalt? Eller skal jeg hellere gi 399 for "rigtig" adsl??
>
>Lad mig høre jeres meninger om det og om hvordan man evt. optimere det....

Jeg ville klart vælge WebSpeed. Kapaciteten i Kabel TV nettet
overstiger telefonnettet mange gange. Dvs. udbygning m.v. er
forholdsvis let. Jeg vil også mene det giver en bedre
overførselshastighed hvis der er mange samtidige brugere.

og den til 199 el. 299 er ganske udemærkede produkter, og mon ikke de
snart kommer med

256/256 i stedet for det der 256/64 eller hvad det nu er de kører idag
Søren Bech Kristensen (Herning)
www.sbkweb.dk - www.internet.conceptdata.dk

Fra : Simon Skals

Dato : 21-02-01 18:43

It seems Søren Bech Kristensen wrote:
> [...]
>forholdsvis let. Jeg vil også mene det giver en bedre
>overførselshastighed hvis der er mange samtidige brugere.

Det er noget regulært sludder. Hvad er det for en "kapacitet i
telefonnettet", du omtaler? Og hvad foranlediger dig til at tro, at
den anvendte infrastruktur til Internet via kabel-tv skulle være
"forholdsvis let" at udbygge? Let ift. hvad?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-02-01 19:26

Wed, 21 Feb 2001 17:43:24 +0000 (UTC), skrev Simon Skals, på 14
linier, i <slrn997vhs.pfs.spam@www.gid.dk>, :

> [...]
>den anvendte infrastruktur til Internet via kabel-tv skulle være
>"forholdsvis let" at udbygge? Let ift. hvad?
Det må da være lettere siden Stofa har billigere priser end jer

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-01 19:41

> Det må da være lettere siden Stofa har billigere priser end jer

"Let at udvide" er ikke nødvendigvis lig med "billig at drive" og omvendt...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Karsten Andersen

Dato : 22-02-01 16:22

Wed, 21 Feb 2001 19:40:33 +0100, skrev Martin Højriis Kristensen, på
15 linier, i <97122h$130m$1@tnews.inet.tele.dk>, :

>"Let at udvide" er ikke nødvendigvis lig med "billig at drive" og omvendt...
Derfor

Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fra : N/A

Dato : 21-02-01 22:21

Fra : Gerner Mo

Dato : 21-02-01 22:21

On Wed, 21 Feb 2001 20:23:21 +0100, "Ceder" <sudtzh@hotmail.com> wrote:

>SilvaxX <sexy@post.cybercity.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:9700qe$ftm$1@news.cybercity.dk...

>Jeg vil vædde med at [PwR] SilvaxX, ligesom jeg, er interesseret i at høre
>om
>pingen er god til spilservere. Hvordan er Webspeed2 512 f.eks. sammenlignet
>med en 512 ADSL, når det kommer til latency?
>Anyone? please!

Der er jo nok ikke så mange der har abonneret på webspeed2 endnu, men det kan
tænkes at der ikke er så mange huller i forbindelsen (download 512 kbs) ved
brug af bredbåndsTV end kobberbaseret adsl.

(Jeg skal selv ikke have noget før der tilbydes FWA til private)

Indtil andre siger andet, tror jeg bredbånd og adsl vil være slowmotion i
forhold til fwa.

--
30392174@pager.icq.com

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-01 22:48

> (Jeg skal selv ikke have noget før der tilbydes FWA til private)
> Indtil andre siger andet, tror jeg bredbånd og adsl vil være slowmotion i
> forhold til fwa.

Hvis FWA ligesom GPRS kører en eller anden form for hård interleaving, vil
god latency ikke just være dets stærke sider...

Fra : N/A

Dato : 21-02-01 23:20

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-01 23:20

> Jeg håber at der er nogle med erfaringer med: Webspeed2 og CS der laver et
> indlæg. Ellers går denne tråd garanteret op i langhåret FWA vs ADSL vs DPS

Bare fordi nogle mennesker hellere vil diskutere "rigtig" teknik istedet for
en eller anden proprietær forlystelsesprotokol (spil)

Fra : Gerner Mo

Dato : 22-02-01 12:48

On Wed, 21 Feb 2001 23:09:42 +0100, "Ceder" <sudtzh@hotmail.com> wrote:

>Jeg håber at der er nogle med erfaringer med: Webspeed2 og CS der laver et
>indlæg. Ellers går denne tråd garanteret op i langhåret FWA vs ADSL vs DPS
>(DåserPåSnor®). Igen..

Vel, først, tror jeg, så bruger du "sv" i stedet for "re", og jeg har set, at
visse ISP filtrerer den slags indlæg fra. Så hvis der er nogen der ved noget,
så får de ikke set dit indlæg. (de ser måske vores svar til dig, men er måske
ikke i stand til at forstå problemet af den grund)

Noget andet du måske kan tænke over er, at dem der har asdl jo ikke skifter
til webspeed2, og dem der har webspeed ikke først har prøvet adsl.
Konklusion.: Der er ingen der kan sammenligne de 2 former.

Så du kunne måske slå koldt vand i blodet og vente til webspeed2 bliver mere
udbredt til brugerne af denne gruppe.

--
30392174@pager.icq.com

Fra : N/A

Dato : 22-02-01 19:44

Fra : Gerner

Dato : 22-02-01 19:44

On Thu, 22 Feb 2001 18:40:30 +0100, "Ceder" <sudtzh@hotmail.com>
wrote:

>Oki...koldt vand til mig, men:
>Øv! Man bliver næsten altid irettesat og talt lidt ned til, når man
>snakker om spil, som rigtig mange bruger masser af tid på og har som hobby.

Har du talt om spil i denne tråd/gruppe ?
Pingtider bruges da til andre ting end spil, men så hedder det "lag".

>(Jeg ved godt der er deciderede spilgrupper, men jeg tror der er en større
>viden om tekniske årsager til forøget latency, i denne)

Det skal nok passe. Men vær forsigtig med at tro for meget på
rapporter om pingtider da det er meget forskelligt fra bruger til
bruger, og tid man er på m.m.

>Der er rigtig nok, at der nok ikke er nogen, der har skiftet mellem ADSL og
>WebSpeed2 og derfor har et 100% grundlag til at sammenligne, men jeg er helt
>tilfreds med bare at høre nogle pingtider til danske CS-servere. F.eks.
>Jubii´s servere. Er pingen svarende til ISDN (80-100), som jeg har nu, eller
>tættere på ADSL 512? Det koster jo lidt slanter at skifte.

ja det gør det jo, men hvor slemt er pingtider på 80-100, hvis alle
har samme lag ? Jeg ser kun et problem hvis folk med lavere pingtider
misbruger det til at vinde med (og være frække nok til at prale af det
bagefter eller under spillet (chat)). Og der vil vel altid være nogen
der ligger pænt til hos serveren.

>Med rare hilsner
>Ceder, som også gerne vil høre, hvordan det lige var jeg ændrede Sv: til Re:

Det kan du sikkert se i en outlook gruppe, da det er et nyt fænomen,
som sikkert debatteres livligt.

--
ICQ #30392174

Fra : Martin Kiefer

Dato : 25-02-01 21:34

"SilvaxX" <sexy@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Er der nogen der har WebSpeed K2 fra TeleDK??

Øh hvor kan man finde mere info om teledanmarks kabelmodems for den
side de selv henviser til kan min IE ikke finde. Siger noget om en
server der ikke findes...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-02-01 00:20

Sun, 25 Feb 2001 21:34:06 +0100, skrev "Martin Kiefer"
<mail@kiefer.dk>:

>Øh hvor kan man finde mere info om teledanmarks kabelmodems for den
>side de selv henviser til kan min IE ikke finde. Siger noget om en
>server der ikke findes...

Virker fint nok, det må være <http://www.selector.dk/menu/sm0003.htm>,
som du tænker på.

med venlig hilsen