2 døde computere måske.
Fra : John.

Dato : 07-09-02 05:54

Goddag newsgroup.

Jeg har været ude for, at 2 computere har samme symptomer.

Når der kommer power på, så spinner HD'en op og der kommer de blinkende
lamper i CD-Rom'en.

Men der er kun sort skærm. Jeg har prøvet at skifte grafikkort, men det
hjalp ikke.

Er der nogen der kender problemet ? Kan det være Mobo'et der er stået af ?

Mvh

John

Fra : Demon

Dato : 07-09-02 07:58

"John." <me@home.abc> wrote:

> Men der er kun sort skærm. Jeg har prøvet at skifte grafikkort, men det
> hjalp ikke.

Jeg står overfor et lignende problem, dog med en bærbar:

--
Demon

Fra : Jacob

Dato : 07-09-02 09:03

> Er der nogen der kender problemet ? Kan det være Mobo'et der er stået af
?

Jeg har haft det samme problem. Jeg fandt så ud af, at det var mit
netværkskort der var brændt af. Prøv at tage alle kortene ud og så se om det
virker. Hvis det virker så prøv at sætte èn del ind og tænd. Hvis det
virker, så den næste osv. osv.

--
Mvh Jacob

Fra : A.k.

Dato : 07-09-02 10:02

Jeg har lige været ude for det samme med en af mine kollegaers pc, men vi
resatte så bios med den lille jumper, og så startede den fint op, men når så
den havde været slukket skulle man resette bios igen før den ville starte,
så vi skiftede motherboardet og så kører det igen. Prøv at resette din bios
og se om du kan starte den op.

Fra : Cacba

Dato : 07-09-02 15:09

Den jumper hedder CMOS... se i manualen hvilket nr den har.. (og se godt
efter.. jeg har en som hedder J5 og JP5.. havede lidt prob da jeg var lidt
for hurtig :)

Cacba Out..

Fra : Gustav Gerstrøm

Dato : 08-09-02 06:01

Hej John

http://www.pcworld.com/howto/article/0,aid,82184,00.asp

Det kan måske være statisk elektricitet der har ødelagt dit mobo!

MVH Gustav

Fra : Gimmer

Dato : 08-09-02 16:02

nu kan det jo være mange ting...
1) CPU - enten brændt af pga varme/overspænding eller pga chippet
2) RAM- hvis du har flere rram klodser i så prøv forst med den ene og så den
anden.
3) Mainboard - lån en vens...
4) GRafikkort - det har du prøvet
5) IO konfligt - prøv et kort ad gangen...

der kan jo selvfølgelig være mange andre forklaringer på det!
vh Gimmer