Codegen 6039 og ECS K7S5A
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 07-09-02 01:03

Er der nogen der har erfaring med at sætte subjekt op?
Jeg har købt ovenstående, men kan sgutte få det mindste liv i dyret -
Ikke engang det mindste "blurp" der kan vise mig, om jeg måske har sat
noget forkert op. Den er bare fuldstændig død når jeg sætter power på.
Troede det var fordi jeg havde sat alle de her "LED's" forkert på, men har
været inde i forum på ECS' side, hvor jeg så et diagram over hvordan de
skal sættes på. Det eneste jeg ikke havde noget med på noget kabel, var
"Power Switch", men eftersom jeg kunne placere de øvrige 3 par kabler, så
måtte det sidste par jo sidde hvor det "skulle" - Men lige lidt har det
hjulpet.
Har jeg mon købt en "død" strømforsyning?

Mvh. Jan

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 07-09-02 08:06

Jan Allan Andersen <nospam_akker@ishoejby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns928214E79D80Cakkerishoejbydk@130.225.247.90...
> Er der nogen der har erfaring med at sætte subjekt op?
> Jeg har købt ovenstående, men kan sgutte få det mindste liv i dyret -

Power switch er den vigtigste af alle sammen . Hvis du bare har sat den et
tilfældigt sted er det klart at du ikke kan starte op.Det står i din manual
hvor den skal sidde med henholdsvis + og - Den kaldes også nogle gange MB
switch .

Mvh. Finn

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 07-09-02 08:24

I news:alc8a1$mpi$1@sunsite.dk skrev "FINN EGMOSE"
<fimus@post.tdcadsl.dk>;

> [...]
> den et tilfældigt sted er det klart at du ikke kan starte op.Det står
> i din manual hvor den skal sidde med henholdsvis + og - Den kaldes

Okay, helt tilfældigt var det jo ikke - Men efter "udelukkelsesmetoden" det
indrømmer jeg
Men den sidder, efter alt hvad jeg kan se, det korrekte sted, nemlig på
pin 6+8 på FPI connector'en. Det er et dobbeltpins-kabel hvorpå der står
"M/B SW". Ikke noget med + og -, hverken på kabel eller motherboard.

Mvh. Jan

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 07-09-02 11:21

Jan Allan Andersen <nospam_akker@ishoejby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns92825FA669CE8akkerishoejbydk@130.225.247.90...
> [...]
> pin 6+8 på FPI connector'en. Det er et dobbeltpins-kabel hvorpå der står
> "M/B SW". Ikke noget med + og -, hverken på kabel eller motherboard.

Til din orientering står der i manualen at pin 6 = + pin 8 = minus . Der
plejer
også at være markering på de stikkene fra kabinettet. Den kan ikke starte
hvis
+ og - på MB switch ikke vender rigtigt.Du har formodenlig husket at sætte
det store ATX stik på ATX connectoren også.

Mvh. Finn

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 07-09-02 11:28

I news:alcjn7$5i4$1@sunsite.dk skrev "FINN EGMOSE"
<fimus@post.tdcadsl.dk>;

> [...]
> + og - på MB switch ikke vender rigtigt.Du har formodenlig husket at
> sætte det store ATX stik på ATX connectoren også.

Problemet synes at være løst, uden skadevirkninger ser det ud til.
Tåbelige jeg havde simpelthent ikke sat afstandsskruerne i, således at
motherboard'et gik direkte på kabinettet, hvilket åbenbart medførte en form
for kortslutning.
Efter at have haft motherboard'et ude og isat afstandsskruerne, så er der
kommet hul igennem, så der nu er strøm til
Man skal lære så længe man lever, og det er jo også første gang jeg selv
prøver at samle en PC (og jeg er normalt ikke særligt teknisk mind'ed), så
den slags "småfejl" er jo sikkert at forvente.
Men mange tak for dine forslag og din interesse.

Mvh. Jan

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 07-09-02 11:46

Jan Allan Andersen <nospam_akker@ishoejby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns92827EC1D5BCDakkerishoejbydk@130.225.247.90

> [...]
> den slags "småfejl" er jo sikkert at forvente.
> Men mange tak for dine forslag og din interesse.

Ja men så held og lykke med det.Det var godt at der ikke skete noget med
bundkortet ved det.

Mvh. Finn

Fra : Carsten Steffensen

Dato : 07-09-02 12:08

Jan Allan Andersen wrote:
> [...]
> Tåbelige jeg havde simpelthent ikke sat afstandsskruerne i, således at
> motherboard'et gik direkte på kabinettet, hvilket åbenbart medførte
Hehe, det er godt nok heldigt der ikke er sket noget med bundkortet.
Det vil jeg fraråde dig at gøre i fremtiden :) Men tillykke med bundbrædtet,
det er et ganske fornuftigt til pengene, har selv et.

MVH
Carsten Steffensen
--
"Newspapers are unable, seemingly, to discriminate between
a bicycle accident and the collapse of civilization"