[.Net,c#] Redigér data - designovervejelse~
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 06-09-02 22:07

Jeg skal give nogle brugere adgang til at redigere i nogle data i en mySQL-
database. De skal have lov at redigere i én række ad gangen. Nu sidder jeg
så og overvejer, hvorledes jeg skal flikke dette sammen. Specielt tænker
jeg på populering af den form, hvor redigering skal ske.

Jeg synes umiddelbart, at jeg har mest kontrol over at lave formen som en
Repeater - der så dog kun vil blive gentaget én gang - for hver række. Men
nu er det jo .Net, så det kunne jo være, at jeg har overset et eller andet
smart ... har jeg det ?

Jeg kan fortælle, at data ligger i en mySQL-database og hentes - self. -
via ODBC.Net

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-09-02 00:01

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote
> [...]
> så og overvejer, hvorledes jeg skal flikke dette sammen. Specielt tænker
> jeg på populering af den form, hvor redigering skal ske.

Nu plejer du at være tilfreds med et par skub i den rigtige retning så det
får du lige kort her:

Hvis man laver et datagrid kan man lave dette editable[1]("Editable
datagrid" på google burde give dig noget), hvis man ikke har alt for
indviklede SQL statements kan man også ved at CommandBuilderen[2] lette
arbejdet med at taste INSERT, UPDATEs og DELETEs.

[1]: Foregår ved at man har en edittemplate.
[2]: Microsoft.Data.Odbc.OdbcCommandBuilder

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-09-02 00:12

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote
> Nu plejer du at være tilfreds med et par skub i den rigtige retning så det
> får du lige kort her:

Sig til hvis du vil have et kodeeksempel.

--
Jakob Andersen