løsning på mit bundkort problem??????
Fra : Sus

Dato : 06-09-02 20:41

Nu har jeg de sidste dage skrevet så meget om mit forsøg på at skifte cpu.
Og længere nede i denne gruppeer der en der har skrevet noget om
max-størrelse på cpu i et andet bundkort...Når jeg så går ind og finder mit
på edbpriser.dk står der at det kan klare 700Mhz - 1Ghz+ ......

Jeg har læst det som om at det kan klare over 1 Ghz, men kan det være derfor
bundkortet bibber når jeg prøver at starte op med min Duron1.2Ghz????

Håber på nogen hurtige svar da jeg efterhånden er ved at være desperat efter
at finde ud af om jeg har smadret noget og i så fald hvad....

mvh
Kim

Fra : Kim Nielsen

Dato : 06-09-02 21:02

Jeg har ikke set resten af dine indlæg men AMD har svjv for nylig skiftet
til en ny Duron version kaldet Morgan (1100 mhz og derover). Ikke helt
sikker på hvad ændringerne præcis består i.
Flere motherboards understøtter ikke denne chip.

Det er sikkert ikke Mhz (en 1400 T-bird ville sikkert køre) men muligvis
dette.

mvh
Kim Nielsen

Fra : Sus

Dato : 06-09-02 20:56

hmm...det bliver sgu mere og mere besværligt dette her

Og ikke nok med det..Jeg har været sådan et fjols at jeg har fået bukket
nogen ben på den gamle cpu så den er heller ikke lige sådan at sætte i

Kim

Fra : Leony

Dato : 06-09-02 21:58

"Sus" <susberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
derfor
> bundkortet bibber når jeg prøver at starte op med min Duron1.2Ghz????

Hvis BIOS'en er en version der ikke kan klare 1,2 GHz cpu'en, men kun 700 -
1000 MHz cpu'er som fra fabrikken, så er svaret ja.
I så fald skal du opdatere BIOS, ved ikke om du kan gøre det med den nye cpu
i boardet eller du skal have en "gammel". Tror mest på det sidste.
Faktisk så er det, det sidste. For ikke så lan tid siden var der et lignende
tilfælde med en som ville låne en cpu til at flashe sit board med, da han
havde solgt sin gamle cpu.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Sus

Dato : 06-09-02 22:01

wooow...der er et grønt lys der tænder sig i mine øjne...
Jeg har siden fundet ud af at det er en phoenix bios der sidder på og på
bioscentral.com er den bibben jeg får ikke beskrevet. (en meget monoton
bibben på et langt bib. bibber ca hvert 2. sekund og bliver bare ved.
I min lille optimistiske verden tænkte jeg så, at så kunne det vel ikke
være et af de gængse problemer siden den ikke bibbede som de beskrev ved
f.eks. cpu og mobo fejl.
Nå...jeg må bare vente på det nye bundkort og få testet igen. Det kan, så
vidt jeg ved, klare op til 2 Ghz så der er vist håb forude
Kim

Fra : Gustav Gerstrøm

Dato : 08-09-02 07:05

Hej Kim
Hvad siger manualen på dit bundkort?
Hvad siger fabrikantens hjemmeside om dit bundkort?
MVH Gustav

Fra : Sus

Dato : 08-09-02 19:48

manualen siger at det kan klare fremtidige Duron processorer...derfor tænkte
jeg ikke videre over der da jeg købte den.

Kim

<3d7ae8a8$0$133$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...