Boot
Fra : Christian Trier

Dato : 06-09-02 20:06

Hej Allesammen

Håber der er en der kan hjælpe, jeg har nemlig købt ny computer og da jeg
skulle til at installere windows xp kom den med en fejlmeddelse. Jeg tror
det er fordi den booter fra diskettedrevet istedet for med cdrom drevet. Jeg
har et brænder drev og et dvd-cdrom drev. Jeg har prøvet at være inde i
biosen og under bootmenuen sat brænderen til at være nr. 1 men det hælper
ikke. Hvad skal jeg gøre?

Venlig hilsen Christian

Fra : Christian Trier

Dato : 06-09-02 21:33

Forøvrigt så siger fejlmeddelsen:

Ugyldig systemdisk
Disk i/o- fejl
udskift disketten og tryk
på en tast

Herfra kan jeg slet ikke komme videre.

Vh Christian

Fra : Kimmiboy

Dato : 06-09-02 21:38

Hejsa

Få fat i en start-diskette ( kan laves fra en anden computer inde i fx.
Windows 98)

Eller smidt cdén med windows xp i dit cd-drev og vægt inde i bios at pcén
skal bootte via cd-rommen

Mvh Kimmiboy

Fra : Kimmiboy

Dato : 06-09-02 21:42

Husk nu at efter at du har startet computeren op via en start-diskette så
skal du lige ha kørt f-disk, genstarte computeren og formatere dit nye drev