Hjælpemiddler
Fra : Henrik Larsen

Dato : 06-09-02 17:46

En lidt længere historie....

Hvis man har søgt på en kørestol, og man har anket den til Distrikt man
tillhører og de fast holder den, og når de så sendener den det til det
sociale nævn og de giver kommunen ret, og man så sender den til DSA (Den
SOciale Anke Styrelse) og de også giver medhold, har man så andre
muligheder??

Det skal med det samme siges at jeg næsten ikke kan gå, men kommunen siger
at hvis jeg kan gå 100 meter har jeg ikke brug for den, fordi der er adgang
til offentlige transport muligheder indenfor 500 meter, for at komme med bus
skal jeg gå mindst 300 meter det kan ikke passe, nogen der kender til det
problem?? men at få en kørestol??

grunden til at jeg næsten ikke kan gå er at jeg har store smerter i
hofter/knæ og i kommunen siger de at jeg vil blive for passiv i en kørestol,
men for det meste ligger jeg i min seng 60 til 70 % af tiden (jeg syndes at
det er at være meget passiv). Jeg er nødtil at stoppe mit skånejob pga. mine
ben problemer.

Den sygdom der gør at jeg næsten ikke kan gå er en kronisk rysten på hænder
(mest udbredt her) og i begge ben, der findes desværre kun en behandling som
de færreste ønsker at gå igang med, da det eneste er en 10-12 genstande om
dagen.

jeg tror det var alt, for nu.

(kørestol = rullestol bare for at komme på forkant med Kaj)...!!

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt, og måske se lidt lyst på det
hele

//Ratcom_Wheel

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-09-02 19:34

Henrik Larsen skrev:
> Det skal med det samme siges at jeg næsten ikke kan gå, men kommunen
> siger at hvis jeg kan gå 100 meter har jeg ikke brug for den, fordi

Hvor langt siger du i din ansøgning at du kan gå?
Hvad siger din læge at din gangafstand er?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Henrik Larsen

Dato : 06-09-02 19:38

> Hvor langt siger du i din ansøgning at du kan gå?
100 meter

> Hvad siger din læge at din gangafstand er?
max. 150 meter

---

Indsætter ikke link til hjemmeside da den ikke er færdig

Fra : cybs

Dato : 09-09-02 21:02

"Henrik Larsen" <ratcom_wheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal jeg gå mindst 300 meter det kan ikke passe, nogen der kender til det

Jeg spekulerer på, hvorfor du lige netop ønsker dig en kørestol?
Den er meget besværlig at få ind i bussen. Du kan måske bruge
den indendørs derhjemme, men hvordan med alle andre steder,
hvor der kan være trapper og niveauforskelle?

Har du overvejet om du måske kan klare dig med en ellert/trehjuler?
De kan køre en del hurtigere og længere end de fleste kørestole,
og dermed i nogen udstrækning erstatte bussen. Og så kan du
parkere den ude, og "benytte din gangfunktion" indendørs - dette
kan du igen bruge til at overbevise kommunen om, at du _ikke_
vil blive for passiv.

Sig til, hvis jeg er helt hen i vejret - jeg kender dig jo ikke, men
kan kun forsøge at gætte ud fra det du skriver....

mvh

susanne

Fra : Leonard

Dato : 09-09-02 21:30

"cybs" <cybs@ofir.dk> skrev:

>Har du overvejet om du måske kan klare dig med en ellert/trehjuler?
>De kan køre en del hurtigere og længere end de fleste kørestole,

Det kommer da godt nok an på hvem det er der sidder i kørestolen

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i RYK
http://ryk.dk

Fra : cybs

Dato : 10-09-02 01:04

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse news:3d7e04b2.2711935@news.inet.tele.dk...

> Det kommer da godt nok an på hvem det er der sidder i kørestolen

Sorry - jeg havde ikke lige tænkt i de baner (-:
Men det er vel så begrænset, hvor længe man kan
holde tempoet?

Nu har jeg lige McNabs geniale bøger om langdistance-
løbere i tankerne - der hvor mand kan vinde over hest, bare
han selv kan vælge distancen.....

susanne

Fra : Henrik Larsen

Dato : 10-09-02 21:56

> Det kommer da godt nok an på hvem det er der sidder i kørestolen

Den varmer helt godt om hjertet Leonard.

//Ratcom_Wheel

Fra : Henrik Larsen

Dato : 10-09-02 21:55

> [...]
> den indendørs derhjemme, men hvordan med alle andre steder,
> hvor der kan være trapper og niveauforskelle?

Ja, men problemet er jo at kunne komme rundt uden for hjemmet, se yderliger
længere nede

> Har du overvejet om du måske kan klare dig med en ellert/trehjuler?

Sådan en må jeg ikke få da jeg har epilepsi :(

> [...]
> parkere den ude, og "benytte din gangfunktion" indendørs - dette
> kan du igen bruge til at overbevise kommunen om, at du _ikke_

Ok en meget god begrundelse, men Odense Kommune er meget tunge at danse med
syndes jeg at opleve

> Sig til, hvis jeg er helt hen i vejret - jeg kender dig jo ikke, men
> kan kun forsøge at gætte ud fra det du skriver....

Jeg ved godt jeg ikke skrev det hele ned, men jeg vil heller ikke over dynge
gruppen med alle de problemer jeg har.

//Ratcom_Wheel

Fra : Sverre Stokke

Dato : 11-09-02 06:09

ratcom_wheel@hotmail.com writes:
>men jeg vil heller ikke over dynge
>gruppen med alle de problemer jeg har.

Hvorfor ikke ? Vi er her til det samme, og hvis nogen skal kunne hjælpe
dig, bliver det nemmere, jo mere du skriver.

Hilsen Sverre.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 15-09-02 19:54

> Hvorfor ikke ? Vi er her til det samme, og hvis nogen skal kunne hjælpe
> dig, bliver det nemmere, jo mere du skriver.

Ok da, så få i hele smørren menn det er en lang historie

Det hele begynder i 1993/94 hvor det opdages at jeg har epilepsi (den er med
født)(arvet af min farmor), jeg er på det tidspunkt igang med en bager
uddandelse som jeg desværre må standse, da min mester ikke vil have at jeg
skal komme til skade, nå men det bliver som sagt opdaget der, det sker på
"riget", det tog lægen ca. 10 min. at stille den lille diagnose, og fik at
vide at de ville beholde mig i et par dage (4 dage).
Grunden til at det bliver opdaget er at jeg falder ned af et par trin på en
trappe, men som et fjols som jeg var foresatte jeg videre på arbejde.

Jeg springer så frem til nu, hvor min epilepsi betegnes som svært behandelig
og ikke nok med epilepsien så har jeg også en rysten på begge hænder + begge
ben og lidt på hovedet (surt), men denne rysten findes der kun et middel der
virker på mig og det er et par genstande eller flere, men jeg gør det ikke
pga. min epilepsi. Nå men denne rysten gør tilmed at jeg får ondt i de store
led (begge hofter+knæ), det giver meget store smerter, som igen betyder at
jeg har svært ved at gå. Da det gør pokkers ondt. :(

Fra : tovekrog

Dato : 08-11-02 11:42

"Henrik Larsen" skrev d. 06-09-02 17:46 dette indlæg :
> [...]
(Den
> SOciale Anke Styrelse) og de også giver medhold, har man så andre

Til Henrik Larsen.
Har du tænkt på at blive tilmeldt amtets handicaptransport ? Så bliver
du hentet og bragt ved hjemmet. Prøv at se på:
http://clh.dk/rapport/koerselsordninger/index.htm
Venlig hilsen
Tove Krog

http://www.kandu.dk/

Fra : Henrik Larsen

Dato : 08-11-02 22:14

> [...]
>Har du tænkt på at blive tilmeldt amtets handicaptransport ? Så bliver
>du hentet og bragt ved hjemmet. Prøv at se på:

Linket virker ikke

Henrik Larsen

Fra : Henrik Larsen

Dato : 08-11-02 22:17

On Fri, 08 Nov 2002 22:14:17 +0100, Henrik Larsen
<ratcom_wheel@hotmail.com> wrote:

>Linket virker ikke
>

>Henrik Larsen

Her er det rigtige link, som der virker, bare til jer andre
http://www.clh.dk/rapport/koerselsordninger/index.html

Fra : Hermann Holm

Dato : 08-11-02 22:50

"Henrik Larsen" <ratcom_wheel@hotmail.com> wrote in

> [...]
> desværre kun en behandling som de færreste ønsker at gå igang
> med, da det eneste er en 10-12 genstande om dagen.

Jeg har selv problemer med at gå, og fik en trehjulet cykel. Jeg har
prøvet flere forskellige, og har nu en Nihola.

Prøv at kigge på Hjælpemiddelinstituttets hjemmeside: www.hmi.dk

og/eller Hjælpemiddelbasen www.hmi-basen.dk

Du kan finde nihola´en på:

http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?ldbid=1&linkinfo=8104

hmi nr.: 24821

Hermann Holm

Fra : tovekrog

Dato : 09-11-02 01:36

> [...]
>
> (kørestol = rullestol bare for at komme på forkant med Kaj)...!!
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt, og måske se lidt lyst på

Prøv at kontakte "Den uvildige Konsulentordning på Handicapområdet", som
startede 1. november. Konsulentordningen har hjemme i Kolding og herfra
vil der blive formidlet kontakt med den relevante konsulent. Kontakten
kan bestå i telefonsamtaler, skriftlig korrespondance, møder og besøg.
DUKH kan kontaktes på tlf. 76 30 19 30 eller pr. e-mail til adr.:
mail@dukh.dk
Held og lykke.
Venlig hilsen
Tove Krog