Danskt rekord
Fra : ** kent **

Dato : 06-09-02 16:51

Enligt ScandicAngler (som tagit nyheten från Simrishamns Trollingsida,
http://www.osterlen.com/trolling/) har det satts ett nytt danskt laxrekord
i Simrishamn den 30/8. Men hur är det egentligen, kan danska rekord sättas
utomlands? Svenska och norska rekord räknas bara om de sätts i Sverige
respektive Norge, eller om båten man fiskar från går ut från Sverige/Norge
(och SVJV landar fisken i Sverige respektive Norge).

Den här laxen (25,5 kg) togs av en dansk som fiskade från en båt som gick
ut från Sverige och landade fisken i Sverige. Vikten räcker inte för att
sätta svenskt rekord men kan det verkligen bli ett danskt rekord?

Fra : Anders & Berit

Dato : 06-09-02 20:37

Nej den kan aldrig anerkendes som officiel dansk rekord. Til dette kræves
det samme som du skitserer.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-09-02 21:01

"Anders & Berit" skrev...
> Nej den kan aldrig anerkendes som officiel dansk rekord. Til dette
kræves
> det samme som du skitserer.

Kan en fisk fanget på trawl - undskyld troll, i det hele taget
regnes for en rekord?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Martin Nielsen

Dato : 08-09-02 21:37

Hvis den er fanget i dansk teritorialt farvand kan jeg ikke se nogle
problemer i det.

/Martin

Fra : ** kent **

Dato : 08-09-02 22:48

On Sun, 8 Sep 2002 22:36:58 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Martin
Nielsen wrote:

>Hvis den er fanget i dansk teritorialt farvand kan jeg ikke se nogle
>problemer i det.

Sedan när är vattnen öster om Skåne "dansk territorial farvand"?

<klipp>

Fra : Martin Nielsen

Dato : 09-09-02 04:27

Ja det ved jeg sør'me heller ikke, men se lige hvad det er jeg svarer på,
før du spiller smart

/Martin

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 11-09-02 20:20

før du selv spiller smart ku´ du evt. checke placeringen af simrishamn på
dit atlas....

/j

Fra : ** kent **

Dato : 11-09-02 22:23

On Wed, 11 Sep 2002 21:19:53 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Jakob S.
Køster wrote:

>før du selv spiller smart ku´ du evt. checke placeringen af simrishamn på
>dit atlas....

Que? Jag vet mycket väl var Simrishamn ligger. Gör du? Simrishamn ligger på
Skånes östkust, och trollingfisket där försiggår på svenskt vatten, längs
kusten och upp mot Pukaviken (och Mörrum).

<klipp>

Fra : Per

Dato : 15-09-02 15:46

"** kent **" <kent_r_kendt@nospam_yahoo.dk> wrote in message

> Sedan när är vattnen öster om Skåne "dansk territorial farvand"?

Siden 1057. Da blev grænserne mellem de skandinaviske lande fastlagt ved
mødet mellem de tre nordiske konger på øen Danmark lilla nord for Vinga.

mvh Per

Fra : ** kent **

Dato : 16-09-02 13:50

On 15 Sep 2002 15:46:18 +0100 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Per wrote:

>"** kent **" <kent_r_kendt@nospam_yahoo.dk> wrote in message

>Siden 1057. Da blev grænserne mellem de skandinaviske lande fastlagt ved
>mødet mellem de tre nordiske konger på øen Danmark lilla nord for Vinga.

Och sedan dess har ju världen stått stilla....

Fra : Per

Dato : 16-09-02 23:42

> Och sedan dess har ju världen stått stilla....

Nej, der skete da noget blandt andet i 1709 ....