Windows vil ikke starte.
Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 06-09-02 16:21

Jeg får følgende besked fra win98se lige efter den er begyndt at indlæse
filerne til windows, men dog ikke kommet ind i windows:

"Windows beskyttelses fejl, fejl under initialisering af NTKern, genstart
computeren"

(N.B Det er ikke en "blå-skærm meddelelse", men en sort!).

Så for at komme ind i windows genstarter jeg -> vælger fejlsikret tilstand->
genstarter og så booter windows op !!.
Dette har den hele tiden gjort heletiden, det kan være hver gang jeg tænder
PC'en eller hveranden gang.
Jeg har prøvet at geninstallere windows, formatere, skifte HD - men ingen
ting hjælper.
Jeg har win98se på min anden PC og den har aldrig gjort dette i de 2år jeg
har brugt den. Har jeg bare fået et elendig windows98se version eller hvad.
Når en HD skift ikke hjælper hvad hjælper så. Der er et eller andet galt med
denne win98se version.
Og nej jeg har kun win98se på min PC og der har ikke været NT,2000,XP
installeret.
Jeg ved NTKern er at finde i NT,2000,XP men hvad i alverden laver den i
win98, denne version er jo ikke NT-baseret. Fx når jeg søger efter NTKern
som fil finder den en mappe der hedder NTKern i windows98se men er det en
der skal være der eller har den intet at gøre der - (denne mappe/fil ligger
også på min win98se CD-rom).

Er der nogen der ved hvad der er galt - det er p**** irriterende at skulle
genstarte 2 gange for at få windows igang ??.
Al hjælp påskønnes.

PS: Det er ikke en hardwarefejl, PC har været til reperation for at se om
det var en defekt hardware del der provokerede fejlen og PC'en har fået
skifte al hardware ud med nyt uden det hjælp. Køling problem er det heller
ikke- har 3 kabinet blæsere og en kraftig CPU'køler.

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 06-09-02 16:25

> [...]
> skifte al hardware ud med nyt uden det hjælp. Køling problem er det heller
> ikke- har 3 kabinet blæsere og en kraftig CPU'køler.

Hejsa.

Hvis du vil være HELT sikker på at få hjælp så stil dit spørgsmål i
news:dk.edb.system.ms-windows hvor du med garanti vil kunne få svar på dit
problem.

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "NOSPAM" i mailadressen ved direkte svar)

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 06-09-02 16:31

takker ! kunne ikke lige finde det bladt alle nyhedsgrupperne.
MVH
Niels

(: MarlboroMan :) <kenneth_aka_marlboromanNOSPAM@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d78c897$0$87271$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Aksel

Dato : 07-09-02 00:05

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> skifte al hardware ud med nyt uden det hjælp. Køling problem er det heller
> ikke- har 3 kabinet blæsere og en kraftig CPU'køler.

Det lyder som RAM eller bundkortfejl. Prøv at køre MEMTEST, du kan
downloade fra http://www.memtest86.com/ det er egentlig et Linux program,
men du laver en bootdiskette så det betyder ikke noget.

Hilsen Aksel