Under-bur-gardiner
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 06-09-02 12:53

Hejsa.
Nogle udstillere har et ekstra burgardin hængende ned fra forkanten af
bordet for at skjule al deres medbragte bagage. Jeg har netop et gardin i
passende størrelse, magen til mine burgardiner (øh - kommende burgardiner,
jeg skal lige lægge dem op først *g*). Men - hvordan fastgør man det? Skal
det i klemme under buret, skal man medbringe søm og hammer så man kan bruge
en gardinwire, eller hvad?

Håber nogen af jer har erfaringer med det.

Mvh. Else.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 06-09-02 13:02

Hej Else,

uden at jeg selv har prøvet det vil jeg nok foreslå at du bruger en
gardinspiral også til "under-buret-gardiner". Dørene i burene går nemlig
ikke ned til bunden af buret, så du vil nemt kunne sætte gardinet fast
nederst på buret.

/Pernille

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-09-02 14:30

Det virker fint med en spiral og et stykke stof der er langt nok.
Er afprøvet i praksis

Nina

Fra : Mette Jensen

Dato : 06-09-02 13:44

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> skrev

> [...]
bruge
> en gardinwire, eller hvad?
>
> Håber nogen af jer har erfaringer med det.

Jeg har heller ikke nogen selv, med det ser meget pænt ud! Gør som Pernille
forslår. Lav evt et hul midt på gardinet så det kan fast gøres tre steder,
hvis du skal have et dobbelt bur.(?)

Held og lykke med usstillingen. Jeg kommer også selv, så spøg endelig hvis
der skulle være noget!

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 08-09-02 22:46

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@post.tele.dk> skrev i...
> [...]
> jeg skal lige lægge dem op først *g*). Men - hvordan fastgør man det? Skal
> det i klemme under buret, skal man medbringe søm og hammer så man kan

Gardinspiraler, som foreslået - eller kraftig bukseelastik med karabinhager
i enderne (jeg gider ikke længere alt det gardinspiral-fis . Hammer og
søm mv. er ihvertfald udelukket, for bordene er ofte nogle som lejes af
hallerne, og selvom det er klubbens egne, så bliver de knapt så glade for
huller i dem...

Mvh. Camilla

Fra : Grit Wessel

Dato : 09-09-02 10:32

> Hammer og
> søm mv. er ihvertfald udelukket, for bordene er ofte nogle som lejes af
> hallerne, og selvom det er klubbens egne, så bliver de knapt så glade for
> huller i dem...

Jeg tror heller ikke ens nabo ville blive særlig begejstret, hvis man
begyndte at hamre. Jeg ville i hvertfald blive temmelig muggen, hvis min
nabo begyndte at hamre løs på sit bord, så mine katte blev forskrækkede.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 09-09-02 10:59

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror heller ikke ens nabo ville blive særlig begejstret, hvis man
> begyndte at hamre. Jeg ville i hvertfald blive temmelig muggen, hvis min
> nabo begyndte at hamre løs på sit bord, så mine katte blev forskrækkede.

Nej, jeg tænkte nok, at det ikke var måden at gøre det på.*SS*
Jeg havde bare ikke tænkt over, at burene går helt ud til kanten (og har
tremmer helt ned til bordoverfladen), så man derfor godt kan montere
gardinet på buret.

Mvh. Else ( der ellers synes, det ku' være hyggeligt, hvis vi blev naboer.
Men der kommer nok et par voksne grp. 6-katte imellem os).

Fra : Grit Wessel

Dato : 09-09-02 18:00

> Mvh. Else ( der ellers synes, det ku' være hyggeligt, hvis vi blev naboer.
> Men der kommer nok et par voksne grp. 6-katte imellem os).

Kattene er ikke ordnet efter katalognummer. De forskellige racer står så
vidt muligt sammen, men ellers ved jeg faktisk ikke, hvordan de er
sorteret - om det er tilfældigt, efter ejerens efternavn, efter hvornår man
har tilmeldt eller noget helt fjerde.

MVH Grit

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-09-02 18:14

> [...]
> vidt muligt sammen, men ellers ved jeg faktisk ikke, hvordan de er
> sorteret - om det er tilfældigt, efter ejerens efternavn, efter hvornår

Kan kun tale for RK... vi bruger som udgangspunkt kataloget som grundlag for
burplaceringen - det betyder så ikke, at kattene kommer i slavisk
katalognummer-rækkefølge, for det er jo ikke så ofte, at man har flere katte
med som står lige efter hinanden i kataloget. Og nogle bliver placeret lidt
tilfældigt, fordi der lige er et ledigt enkeltbur et sted, som jo skal
fyldes
Desuden kan man godt skrive på sin tilmelding, at man gerne vil stå ved
siden af X - X skal så bare også huske at skrive på sin tilmelding, at
han/hun gerne vil stå ved siden af Y, for hvis vi har placeret X's katte og
en hel masse andre ved siden af, og Y's tilmelding så kommer længere nede i
bunken, så er det lidt for sent at ændre på placeringen... Og det tager
*timevis* at lave burplanen.

Mvh. Camilla