Acer Extensa 501T (bærbar)
Fra : Demon

Dato : 06-09-02 12:18

Hej

Er der nogen der ligger inde med en guide el. til hvordan subj. skilles ad?

Min er nemlig helt død

--
Demon

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 06-09-02 12:34

"Demon" <donotsendany@email.com> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen der ligger inde med en guide el. til hvordan subj. skilles
> [...]

Hej

Har oplevet med nogle bærbare, at hvis batteriet er brudt sammen (og
kortslutter), så opfører maskinen sig som om den er stendød. Hvis man så
tager batteriet ud, og kører på strømforsyningen, så kommer den pludseligt
til live igen....

Peter Brandt Jørgensen
www.peterbj.dk (Nu over 950 vitser!!!)

Fra : Demon

Dato : 06-09-02 14:11

"Peter Brandt Jørgensen" <peterbj@peterbj.dk> wrote:

> [...]
> tager batteriet ud, og kører på strømforsyningen, så kommer den pludseligt

Hmmm, det var ikke problemet. Jeg har endda forsøgt at reset'e bios ved at
pille et lille 3 volt batteri ud, men uden forskel. Maskinen starter bare op
med sort skærm og kommer ikke rigtigt videre. Ingen beep eller noget som
helst - som om den er gået i powerdown mode, men hvor den ikke kan vækkes
igen.

Nogen forslag?

--
Demon

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-02 14:47

"Demon" <donotsendany@email.com> crashed Echelon writing

> [...]
> starter bare op med sort skærm og kommer ikke rigtigt videre. Ingen
> beep eller noget som helst - som om den er gået i powerdown mode, men

Hvis den er gået i standby/sleep mode har den gemt hukommelsen på HDD'en.
HVis du tager denne ud, burde BIOS i hvert fald komme op (på min Dell skal
den igennem BIOS check før den resumer, ved ikke om Acer skal det).

Hvis dette ikke gør, så prøv evt. med en ekstern skærm for at udelukke det
er TFT skærmen der er død.

--
Bjarke Andersen

Fra : Demon

Dato : 06-09-02 15:38

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> Hvis den er gået i standby/sleep mode har den gemt hukommelsen på HDD'en.
> HVis du tager denne ud, burde BIOS i hvert fald komme op (på min Dell skal
> den igennem BIOS check før den resumer, ved ikke om Acer skal det).

Det har jeg nu prøvet uden resultat desværre. Ram'ene har også været pillet
ud.

> Hvis dette ikke gør, så prøv evt. med en ekstern skærm for at udelukke det
> er TFT skærmen der er død.

Er også afprøvet, - som noget af det første

Andre gode forslag?

--
Demon

Fra : Jespo

Dato : 07-09-02 08:31

"> > Hvis dette ikke gør, så prøv evt. med en ekstern skærm for at udelukke
det

Jeg har en 501T hvor skærmen er ødelagt
hvis din skærm er i orden er du velkommen
til at give mig et bud på min

Det er meget simpel at flytte displayet

Jesper

Fjern FJERN hvis du svare direkte på min mail

Fra : Demon

Dato : 07-09-02 09:14

"Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk> wrote:

> Jeg har en 501T hvor skærmen er ødelagt
> hvis din skærm er i orden er du velkommen
> til at give mig et bud på min

Takker, men jeg vil lige se tiden an de kommende dage. Det kan være der
kommer nogle gode bud på hvad der kan være galt

--
Demon