Er dette godt foder?
Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 06-09-02 10:05

Hej alle jer der ved noget om foder...

Jeg fandt dette foder på nettet og syntes det lød som om det var godt,
men jeg ved jo ikke så meget om det endnu...jeg lærer stadig

Er der nogen af jer med mere erfaring der kan sige mig om dette ser ud
til at være god foder?!

På forhånd tak Randi

15 kg OLIVER'S CAT ADULT
Til hvilke katte:

Til alle katte fra 6 måneders alderen.
Sammensætningen og valg af råvarer er helt unik sam-menlignet med
andre varianter.

Endelig et katte foder der går hele vejen...

Produktfordele:

Lavet med frisk kylling

Den dyreste og bedste fedtkilde er brugt: 100% kyllingefedt

Balanceret magnesium niveau forhindrer urinvejs relateret sygdomme

Saft fra kyllingelever, frisk laks, kyllingefedt samt frisk kylling
giver den lækre smag

Naturligt konserveret med E-vitamin & rosemarin

Ingen animalske biprodukter, kun ren og reel kylling og laks godkendt
til menneskeføde er brugt

Mindre afføringsmængde, da der kun er brugt råvarer af høj kvalitet

Omega 3-6 i det helt optimale forhold

Tranebær tilsat som naturligt værn imod urinvejsrelaterede sygdomme

Yucca Shidigera sikrer mindre lugt i kattebakken, samt indvirker bedre
bevægelighed

Lucernefrø tilsat som naturlig vitaminkilde

Ingen genmodificeret råvarer

Produceret i Canada

Pris:
5 kg 239 kr. inkl. moms og levering
15 kg 499 kr. inkl. moms og levering

Nøgletal:

Protein 32%
Fedt 20%
Fibre 3%
Frisk kylling 18,5%
Kylling i alt 61%
Kcal. per kg (ME) 4589
Omega 3/6 0,3%2,75%
Optagelse 90%

Fodermængder:

3 kg 25g
4 kg 40g
5 kg 50g
6 kg 65g
7 kg 75g

De angivne mængder er vejledende. Den vigtigste indikator for korrekt
fodringsmængde er din kat.
Mængden kan variere på grund af aktivitetsniveau, års-tid, omgivelser
og race. Er du i tvivl om den korrekte mængde, så kontakt OLIVER'S.

Ingredienser:

Kyllingemel, frisk kylling, afskallet byg, kyllingefedt, saft fra
kyllingelever, roetrævler, canola olie, laks, hørfrø, stødt gulerod, stødt
kartoffel, bi pollen, lucerne frø, tranebær, tang, yucca shidigera, komplet
mineral og vitamin tilskud

Magnesium0,09%
Vitamin A 32 kiu/kg
Fosfor 0,82%
Vitamin D3 2 kiu/kg
Kalcium 1,25%
Vitamin E 201 iu/kg
Taurine 0,16%
Vitamin K 1,9mg/kg
Jern 211,2 mg/kg
Thamin (B1)51,2mg/mg
Kobber 32,3 mg/kg
Riboflavin (B6)43,5mg/kg
Mangan 0,32%
Pantothenic Syre 50,6 mg//kg
Zink 197,7 mg/kg
Niacin 214 mg/kg
Jod 6,14 mg/kg
Pyrodoxine (B6)26,7 mg/kg
Selen 0,24 mg/kg
Folic syre 3374mg/KG
Cholin 2500 mg/kg
Biotin 600 mg/kg
Yucca Shidigera 0,3%
Vitamin B12 514,9 mcg/kg

Fra : Søren Houlberg

Dato : 07-09-02 13:26

Hej Randi!

Så vidt jeg ved så er det et knaldgodt foder til hunde..... Mon så ikke de
også kan på kattesiden - ihvertafld lyder det *MUMS*

Måske man skulle prøve om Banyo syntes det?

Hilsen
Mette Sofie