Skift afsender adr. i mutt?
Fra : Brian Christensen

Dato : 06-09-02 09:03

Jeg har sat min mail op sådan at jeg får alt mail til domænet
jordhulen.dk leveret til en mailbox.
Jeg ville gerne ha' sat det op så mutt automatisk kan skifte afsender
når jeg svarer på en mail

Altså:
Hvis jeg nu har modtaget en mail til linux[at]jordhulen.dk, skal mutt
sætte linux[at]jordhulen.dk ind som afsender og tilsvarende for
brian[at]jordhulen.dk.

Jeg ved man kan gøre det med folder-hook, men nu er mine mails altså
en samme folder.

Løsning??

mvh
Brian

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 06-09-02 09:11

Brian Christensen wrote:
> [...]
> brian[at]jordhulen.dk.
>
> Jeg ved man kan gøre det med folder-hook, men nu er mine mails altså

send-hook?

http://www.linuxcare.com/viewpoints/ap-of-the-wk/03-31-00.epl

Jeg bruger det ikke selv, men jeg er overbevist om at det kan lade sig
goere. Ellers proev at spoerge i comp.mail.mutt - og post gerne
loesningen her, naar du finder den.

Vh,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Brian Christensen

Dato : 06-09-02 10:44

On Fri, 6 Sep 2002 08:11:04 +0000 (UTC), Ole Michaelsen
<omic+usenet4@fys.ku.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg bruger det ikke selv, men jeg er overbevist om at det kan lade sig
>goere. Ellers proev at spoerge i comp.mail.mutt - og post gerne

Det var ikke send-hook, der var løsningen (jeg kunne i hvert fald ikke
få det til at virke. Jeg har brugt message-hook i stedet for. Først
fjerne From: header. Så sætte en default og sætte from på baggrund af
modtageradressen.

unmy_hdr From:

message-hook . 'my_hdr From: Brian Christensen <brian@jordhulen.dk>'

message-hook '~C ^brian@jordhulen\.dk$' 'my_hdr From: Brian
Christensen <brian@jordhulen.dk>'

message-hook '~C ^linux@jordhulen\.dk$' 'my_hdr From: Brian
Christensen <linux@jordhulen.dk>'

message-hook '~C ^devnull@jordhulen\.dk$' 'my_hdr From: Brian
Christensen <devnull@jordhulen.dk>'

Det er måske ikke den smarteste måde, men det virker. Er der nogen,
der har andre forslag?

mvh
Brian

Fra : Brian Christensen

Dato : 06-09-02 23:06

On Fri, 06 Sep 2002 11:43:42 +0200, Brian Christensen wrote:
> [...]
> modtageradressen.

> Det er måske ikke den smarteste måde, men det virker. Er der nogen, der

Jeg har fundet en mere elegant måde at løse det på - følgende skal sættes
i .muttrc:

set from=brian@jordhulen.dk
set realname="Brian Christensen"
set envelope_from
set use_from
set   alternates = "(linux|devnull|brian)@jordhulen.dk"
set   reverse_name

....og så skal man IKKE bruge 'my_hdr' - så bruger den bare den som
default.

Håber der er nogen, der måske kan bruge det til noget.

mvh
Brian

Fra : Allan Joergensen

Dato : 29-01-03 14:44

Brian Christensen <linux@guess.what.to.remove.jordhulen.dk> wrote:

> ...og så skal man IKKE bruge 'my_hdr' - så bruger den bare den som
> default.
> Håber der er nogen, der måske kan bruge det til noget.

Hvordan løser man det så for mailinglister?

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"That's an Aardvark of a different color"

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-09-02 12:02

Brian Christensen skrev:

> Hvis jeg nu har modtaget en mail til linux[at]jordhulen.dk, skal
> mutt sætte linux[at]jordhulen.dk ind som afsender og tilsvarende
> for brian[at]jordhulen.dk.

#v+
set reverse_name
set reverse_real_name = no