order by ... alfabetisk i MySQL laver fejl~
Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-09-02 08:41

Jeg har et mystisk problem - jeg har en kursusliste som jeg gerne vil
hive ud alfabetisk, så jeg laver queryen:

SELECT `Titel`
FROM `kursusliste`
ORDER BY `Titel` ASC LIMIT 0, 30

MEN det giver:

Redskabskursus 2 - Multimedie scripting og animation
Redskabskursus 3 - 2D Grafisk billedbehandling
Redskabskursus 7 - Digital billedebehandling
Redskabskursus 8 - Virtual reality værktøjer
Redskabskursus 9 - Scripting languages for websites
Anvendt Teori og Metode 1
Anvendt teori og metode 2
Anvendt teori og metode 3
Anvendt teori og metode 4
Anvendt teori og metode 5
Anvendt teori og metode 6
Building Spoken Language
Computerspil: Analyse, Teori og Design.
Det lærende samfundDet lærende samfund
Historie, Teori og Metode
Hjemmeside - Anvendt teori og metode 7
Modalitetsteori
Obligatorisk Programmering med Java
Redskabskursus 1 (HTML)

- det er der jo ikke meget alfabetisk sortering over - er der nogen
der kender en forklaring?

Det er Mysql 3.23.52

venligst

Jesper Brunholm

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-09-02 09:00

On Fri, 06 Sep 2002 09:41:07 +0200, Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> - det er der jo ikke meget alfabetisk sortering over - er der nogen
>der kender en forklaring?

Bare lige for at være helt sikker.... der er vel ikke et mellemrum foran
de øverste Redskabskurser?

Jeg har selv været ude for noget lignende, hvor resultatet blev vist på
en webside og der kunne man ikke se det første mellemrum (heller ikke
hvis man markerede det og klippede det ud), men i View Source kunne man
tydeligt se dette mellemrum.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-09-02 09:20

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]

> en webside og der kunne man ikke se det første mellemrum (heller ikke
> hvis man markerede det og klippede det ud), men i View Source kunne man

Jeg troede at jeg var sikker (jeg havde checket for det 2 gange), men
ville selvfølgeligt ikke svare nej uden at have checket som du angav -
og vupti - der var en løsning

jeg takker mange gange for hjælpen!

venligst

Jesper Brunholm