Hvordan ligger man styresystem ind på scsi~
Fra : The Duck

Dato : 06-09-02 08:25

Hej Hg.

Jeg sidder med en kammerat computer hvor han har scsi controler på. Men når
man starter computeren op kommer den med en fejl meldning om at man skal
reparere windows. Men hvordan instalere man på scsi harddiske??? Den skriver
at den ikke kan finde nogle harddiske og så genstarter den igen. Sådan
bliver den bare ved....
Please help.....

The Duck

Fra : Daniel Andersen

Dato : 06-09-02 08:30

> [...]
skriver
> at den ikke kan finde nogle harddiske og så genstarter den igen. Sådan

Du skal selvfølgelig sørge for at SCSI er med i de devices der kan bootes på
inde i bios. Oftest er der 4, hvor den starter med floppy - Så en IDE disk -
Så CD-ROM - Og til sidst oftest netkortet. Har du ikke pillet vil der måske
ikke stå SCSI på denne liste.

Daniel-San

Fra : The Duck

Dato : 06-09-02 08:38

Hej igen.

Nu kommer den bare med:

Verifying DMI Pool Data

Og så sker der ikke mere......

The Duck

Fra : Daniel Andersen

Dato : 06-09-02 08:53

> Nu kommer den bare med:
>
> Verifying DMI Pool Data
>
> Og så sker der ikke mere......

Har SCSI controlleren været fremme og lige finde disken?

Fra : The Duck

Dato : 06-09-02 10:19

Ja det har den...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-02 10:42

"The Duck" <snakeeye105@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> harddiske??? Den skriver at den ikke kan finde nogle harddiske og så
> genstarter den igen. Sådan bliver den bare ved....

Problemet er at hvis du har flyttet en partition over på SCSI diske, er der
ikke installeret driver for selve controlleren. Dermed mister Winnie access
til diskene.

Ved reinstallation skal man huske for NT4, W2K og opefter skal man huske at
trykke F6 for at installere en third-party mass storage driver, ellers vil
installationen mislykkedes.

--
Bjarke Andersen

Fra : The Duck

Dato : 06-09-02 12:07

Hej.

Nu har jeg prøvet at ligge windows xp ind men den siger bare at den ikke kan
finde nogle harddiske og så genstarter den.
Selve scsi er sat regular i bios setup.
Jeg har trykke f6 for at instalere en scsi part men den vil ikke instalere
på scsi hardiskene.

Er det noget man kan ordne selv eller skal man sende den til rep.....

Hilsen

The Duck

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-02 12:23

> [...]
> Selve scsi er sat regular i bios setup.
> Jeg har trykke f6 for at instalere en scsi part men den vil ikke

Efter at have trykket F6 har du så fodret den med driveren til controlleren
og den har accepteret den til listen over controllere hvor den skal lede
efter HDD'er på?

--
Bjarke Andersen

Fra : The Duck

Dato : 06-09-02 12:29

Jeg har smidt 1 disk i til Pci Scsi under instalation.
(DC-390U/F/U2B PCI SCSI Adapter)
Og den finder den også men så siger den at den ikke kan finde nogle hardiske
og genstarter

Fra : René Jensen

Dato : 06-09-02 15:07

The Duck wrote:
> [...]
> at den ikke kan finde nogle harddiske og så genstarter den igen. Sådan

For at kunne installere f.eks. Windows på en partition, som er oprettet
på en SCSI disk skal følgende være opfyldt:

* En primær partition, hvor partitionen er sat til aktiv.
* SCSI controlleren kan finde den pågældende SCSI disk.
* SCSI termineringen er sat korrekt op.
* BIOS er sat til at boote fra SCSI devices.
- Dog vil der i nogle tilfælde hedde "Other devices".

Ydermere skal SCSI DOS drivere være installeret, hvis man ønsker at
benytte SCSI CD-ROM til at læse Windows CD-ROM'en fra - ellers er dette
ikke nødvendigt.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen