Maskinpark under StofaNet
Fra : Torben Abildgaard

Dato : 21-11-00 18:38

Om føje tid skifter jeg et ISDN Pro abonnement ud med
flatrate hos StofaNet.

Jeg har fire maskiner, der kører i net under en Zyxel P 100H
router, og sagerne skal også gerne virke efter Stofatid. Men
StofaSupport siger, at de ikke ved nogetsomhelst om
opkobling af flere maskiner, de sætterkun en maskine op via
modem....

Der må være andre spilleglade Stofabrugere, som har set
lyset. Hvad gør jeg?

--
vh/Torben

Fra : N/A

Dato : 24-11-00 16:18

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 24-11-00 16:18

On Fri, 24 Nov 2000 09:30:41 +0100, Erwin Lansing wrote:
>det er lidt uklart og de mener nok at man ikke kan have flere maskiner
>direkt på samme opkobling fordi man kun har et ip#. Hvis du sætter en
>boks op som gw maskine (2 netkort) og fordeler forbindelser derfra til
>de andre maskiner på et intern netværk, så er der intet problem. Hvis de
>forskellige maskiner skal køre som server så bliver det nok lidt
>vanskeliger, men ikke noget der ikke kan laves med noget portforwarding

AFAIK kan du købe et 'erhvervsprodukt' hvor der følger et /30 net (8
ipadresser) med.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : N/A

Dato : 25-11-00 10:36

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 25-11-00 10:36

On 24 Nov 2000 16:22:09 GMT, Simon Skals wrote:

>En /30 er 4 IP-adresser.

Doh! Og her prøver man at spille smart.

En /29 så.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];