Husmor-råd vedr løbetid
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-09-02 22:22

Hej alle

Der skulle vel ikke sidde en eller anden med et kanon husmor-råd til at få
en hunkat i løbetid?

Hun trææææker den helt vildt, stoppede sidste løbetid for 5 uger siden. Hun
har haft fri adgang til hankatten ... og hans fantastiske måde at fortælle
at han godt kan (læs: strinten) i 2 uger nu.
Når han ikke kigger på hende, dimser hun snakkende rundt, men hver gang han
kigger får han en over snuden. Han er tålmodig og venter bare.
Men der mangler altså lige det absolut sidste for at hun kommer ordentlig i
løb og overgiver sig.

Er der ikke et eller andet der kan stimulere hende til at komme ordentligt
igang ?

Hilsen Nina (den lidt utålmodige)

Fra : Camilla Scharff

Dato : 05-09-02 23:28

"Nina, Tender Tribes" <ninaNOSPAM@knus.dk> skrev...
> Hej alle
>
> Der skulle vel ikke sidde en eller anden med et kanon husmor-råd til at få
> en hunkat i løbetid?

Tålmodighed...

> [...]
> har haft fri adgang til hankatten ... og hans fantastiske måde at fortælle
> at han godt kan (læs: strinten) i 2 uger nu.

Parrede han hende sidst? Hvis ja, så kan du godt væbne dig med endnu mere
tålmod - blot een mere eller mindre gennemført parring kan udsætte løbetider
i mange uger. Jeg har indtil flere gange måttet vente 12-16 uger på næste
løbetid fordi jeg har en "hjælpsom" kastrat...

> Er der ikke et eller andet der kan stimulere hende til at komme ordentligt
> igang ?

Jeg ved, at de "tossede" amerikanere bl.a. gør brug af diverse
hormonbehandlinger for at sætte gang i løbetider - min mening er, at det er
noget knold at fylde sine katte med unaturlige hormoner, og jeg vil derfor
til hver en tid vente tålmodigt til det kommer af sig selv.

Mvh. Camilla

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-09-02 07:27

> Parrede han hende sidst?

Nej, ingen var på hende sidst. Ikke engang en "hjælpsom" kastrat. Det
sørgede jeg for !
Jeg ville med vilje have en hel løbetid inden den parringen skulle foregå,
for hun har gået på p-piller længe.
Der er sikkert ikke noget medicinsk der beviser at det er bedre, men har jeg
det bedst sådan.

> [...]
> noget knold at fylde sine katte med unaturlige hormoner, og jeg vil derfor
> til hver en tid vente tålmodigt til det kommer af sig selv.

Ja, det kunne jeg ikke drømme om. Det var bare hvis der sad en der havde
hørt om knust birkebark med mussetæer i... eller what ever "heksetrick "

Fra : marianne hellemose

Dato : 06-09-02 09:18

Hej Nina
Min erfaring med hunkatte er at de altid skal være på
tværs, og er fuldstændig ligeglade med de planer vi
lægger, så sæt dig foran hunkatten med en kalender
og gør meget ud af at planlægge løbetid/parring fra 14
dage og frem, fordi lige nu er det altså helt umuligt og ikke
til at overskue, hvis hun er ligeså "strid" som mine
hunkatte har været, går hun i løbetid bare fordi hun tror
at det ødelægger dine planer *GGGG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-09-02 09:46

Jamen måske jeg så skulle planlægge en udstilling for hende Det må da
være den ultimative plan hun kan ødelægge.
Synes det er lidt træls ;-/ piv piv
Jeg kan se på hende at hun er en "vimserøv". Vælter alt fordi der skal
gnides og afmærkes. Hun siger "mav" ind i hovedet på mig hele natten. Hun
fjoller og risler ned af ryggen, halen vifter hun rundt med. Men når han er
i nærheden, så er hun bare en vigtigmås. Intet flirt overhovedet.... og
ingen rigtig løbetid.
Her har jeg planlagt i over et år, udvalgt den rigtige "mand" til opgaven,
aftalt og transporteret.... og hva sker der så ... absolut ingenting.
Nå men tålmodighed er jo en dyd, så jeg vil ruste mig med den, en kalender
og en masse planer

Hilsen Nina

Fra : Pia J

Dato : 06-09-02 09:47

"Nina, Tender Tribes" <ninaNOSPAM@knus.dk> wrote in message
> [...]
> aftalt og transporteret.... og hva sker der så ... absolut ingenting.
> Nå men tålmodighed er jo en dyd, så jeg vil ruste mig med den, en kalender

Prøv at true hende med, hun kommer på besøg hos MAX, hvis hun ikke tager sig
sammen!

:Pia

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-09-02 10:16

> Prøv at true hende med, hun kommer på besøg hos MAX, hvis hun ikke tager
sig
> sammen!

Tro mig, jeg har truet hende med værrer ting end Max , de sidste par
nætter hvor vi ... eller det vil nok være mere korrekt at skrive HUN ikke
kunne sove, for jeg kunne godt, hvis det ikke lige var for "mav mav mav mav"
´erne

Nina

Fra : Birgitte

Dato : 05-09-02 23:51

Altså Nina
Nu kender jeg jo lidt til hunkatten og jeg er sikker på, at hun bare er
kostbar *S*
Hvis jeg ikke viste du havde den ægte vare inden for døren, ville jeg sende
dig en vatpind
Men ellers må du høste dig med et ord der starter med T og slutter med
modighed
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Trine Piltoft

Dato : 06-09-02 19:45

Hej Nina

>Der skulle vel ikke sidde en eller
>anden med et kanon husmor-råd til at få
>en hunkat i løbetid?

Hmmmm - venter selv lige så utålmodig på at min skal gå i løbetid
*g*.

>Hun har haft fri adgang til hankatten ...

Måske du kunne prøve at tage hende væk fra ham i et par dage - det
kan da ikke skade at se om "savnet"/opmærksomheden får hende igen.

Ja - det var altså det eneste "råd" jeg lige kunne finde på.

Min render også rundt og ter sig lidt småfjollet - forleden var jeg
faktisk sikker på at NU var hun på vej i løbetid, men nej.....hun
nøjes med at rende rundt med lillepigestemme, og er lidt "vims" i
bagdelen, men det er også alt.....Nå, men det sker jo nok på et eller

andet tidspunkt

Hilsen Trine & Flamme

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-09-02 20:03

> Måske du kunne prøve at tage hende væk fra ham i et par dage - det
> kan da ikke skade at se om "savnet"/opmærksomheden får hende igen.

Det har jeg prøvet i 2 dage nu. Og ... tja han viste stor gensynsglæde. Og
jeg synes hun er lidt mere elektrisk. Så nu må jeg lige se de næste par dage
an

Ihh den veeeeeentetid

Hilsen Nina