Ny motor erfaring søges
Fra : Palle Klintrup

Dato : 05-09-02 21:38

Jeg overvejer at købe en ny motor til mit gamle Volvo Penta 110 sejlerdrev i
stedet for at renovere min MD5 B
på 7,5 hk. Du kan få 4 motorer med adapter til 110 drev
Solo 16 hk. Nanni 10 og 14 hk og Beta Diesel 13,5 hk. fra WN-Marine, der
også er en kubota diesel ligesom Nanni. Eendelig er der Vetus Diesel. Er der
nogen der har erfaring med at sætte ny motor på et gammelt sejlerdrev hører
jeg meget gerne om det.

Palle Klintrup Maxi Fenix.

Fra : Hanne og Hans

Dato : 24-09-02 14:22

Det skulle ikke være noget problem, tag den den motor du synes passer til
din pengepung. De er alle lige gode.
Hans

Fra : Palle Klintrup

Dato : 25-09-02 20:40

Hej Hans.

Har i nogen erfaring med Beta marine diesel monteret på et 110 drev eller
gætter i bare. Jeg havde håbet at hører fra nogen der havde sat en ny diesel
på deres gamle drev.

mvh.

Palle klintrup.

Maxi Fenix "SIF"

Fra : Erik Christensen

Dato : 26-09-02 12:19

hej
jeg har i 1999 lagt en nanni 14 hk i min naver med et volvo 100s sejldrev.
istedet for den gamle volvo 15 hk bensin.
ombygningen af fundamentet var ikke særlig svær
og hvis du har et 110 drev har de et kit til motoren så den passer på
drevet. jeg er personligt meget glad for min motor den går perfekt og har en
god brændstof økonomi.
du kan ringe og snakke med marine teknik i gilleleje.
john deroppe har tjek på hvad du skal bruge.

m.v.h.
Erik Christensen
Christiansø
Naver 29