Problemer med ram - igen igen - på Compaq
Fra : Kim Jeppesen

Dato : 05-09-02 21:01

Hej NG

Først havde jeg købt 2 stk. 256mb SD/pc133 - men de var single sidet - nu
har jeg købt 2 stk. Kingston SD/pc133 valueram på 256 mb - og der er stadig
problemer på min Compaq 5000-5BW120 !!!

Compaq Diagnostic oplyser at der (med et 128 og et af de nye 256) er 384 mb
ram - og det er jo umiddelbart godt nok. Men ved boot tælles der kun 128
op - så gi´r den en fejl 55 201 - som man kan læse om her:

http://www.compaq.com/athome/support/msgs/bmw100/diags.html

Men jeg har opdateret min bios og sågar taget batteriet så cmos også blev
"fornyet" - men uden held. I windows oplyser den at der kun er 128 (det er
faktisk kun Compaq diagnostic der har opdaget rammene - også i bios hvis man
trykker F10 ?). Det er mig uforståligt...

Maskinen klarer udemærket Kingston Valueram i 128mb SD/pc133 - derfor undrer
det mig at den ikke kan klare dem i 256mb moduler.

Al hjælp vil blive værdsat - hvis det ikke snart lykkes gi´r jeg sgu op -
aldrig mere Compaq

Mvh Kim

Fra : Cinnober

Dato : 05-09-02 21:33

Kim Jeppesen <blackhole@mail.dk> skrev i
> [...]
undrer
> det mig at den ikke kan klare dem i 256mb moduler.

Det kan jo være den ikke understøtter 256 mb moduler.Har selv hjulpet en
makker med vist nok osse en Compaq (Scumpaq) og den kunne kun tage 3*128 mb
moduler.Hvor gammel der pc´en?????
Mit gamle Asus TX97-X kan osse kun køre med 128 mb moduler......

Fra : Leony

Dato : 06-09-02 06:47

"Cinnober" <muff-diver@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan jo være den ikke understøtter 256 mb moduler.Har selv hjulpet en
> makker med vist nok osse en Compaq (Scumpaq) og den kunne kun tage 3*128
mb
> moduler.

Kim skrev i sin første post (fra d. 1/9) at "Maskinen kan iht. spec kører
med 2 256 moduler".

Til Kim:
Hvor har du fundet denne oplysning. Manual? Compaq's hjemmeside?

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 07-09-02 13:34

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> Kim skrev i sin første post (fra d. 1/9) at "Maskinen kan iht. spec kører
> med 2 256 moduler".
>
> Til Kim:
> Hvor har du fundet denne oplysning. Manual? Compaq's hjemmeside?

Både manual, Compaq Hotline og:
http://www.compaq.dk/derhjemme/produktkatalog/produkter/5000/5bw120/spec.asp

Mvh Kim

Fra : Leony

Dato : 07-09-02 22:16

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Både manual, Compaq Hotline og:

http://www.compaq.dk/derhjemme/produktkatalog/produkter/5000/5bw120/spec.asp

Det står der sort på hvidt at den kan køre 256 MB moduler (2 slots, max 512
MB RAM).
Jeg er blank lige i øjeblikket.
Kender du nogen der har en 256 MB blok (ikke Kingston), så kunne du prøve at
smide den i.

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 09-09-02 19:18

Hej igen

Så er det rent faktisk lykkedes

Jeg satte mine oprindelige 64mb i maskinen - i msconfig satte jeg maskinen
til 512mb - jeg kørte den seneste biosopdatering (igen) og inden jeg bootede
op tog jeg cmos batteriet ud i 10 minutter. Så tørrede jeg rammene af med en
fnugfri klud med en anelse kontakt spray på og kørte dem lidt op og ned så
der kom ordentlig kontakt - så bad jeg til Gud, Compaq og Gates - og det
hjalp

Den talte helt op til 511 og fortalte den ville gemme oplysningerne om de
nye ram So I´m happy now...

Nu er spørgsmålet så om jeg må opdatere til en nyere windows end Win 98 SE -
visse af de nye håndterer vist større rammængder bedre - men det er jo en
anden gruppe

Tak for alle input.

Mvh Kim

Fra : Leony

Dato : 10-09-02 06:35

> Så er det rent faktisk lykkedes

Det var da rart - tillykke.

> [...]
> der kom ordentlig kontakt - så bad jeg til Gud, Compaq og Gates - og det

Hvor i msconfig satte du den til 512?
Det vil jo så sige at det ikke var single-sided eller double-sided moduler
der var problemet, men bare en lille indstilling i msconfig.
Man lever og man lærer.

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 10-09-02 06:55

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
SNIP
> Hvor i msconfig satte du den til 512?
> Det vil jo så sige at det ikke var single-sided eller double-sided moduler
> der var problemet, men bare en lille indstilling i msconfig.
> Man lever og man lærer.

Nej, jeg tror nu stadig ikke et single sidet kunne virke - for på det
prøvede jeg også at ændre i msconfig (Start, Kør, Msconfig, Avanceret, hak i
begræns hukommelse til (valgt) 512 Mb).

Så min konklusion må gå i retning af enten dårlige kontakter på ram-soklerne
eller kombinationen af bios-update og cmos rensning - men... nå...
nevermind.... Nu virkereeeeeenn

Mvh Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-09-02 08:47

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> nu har jeg købt 2 stk. Kingston SD/pc133 valueram på 256 mb - og der
> er stadig problemer på min Compaq 5000-5BW120 !!!

Iflg Kingston selv burde der ikke kunne anvendes std. Kingston RAM
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/modelsinfo.asp?SysID=+9545+&di
stributor=0&submit=Find

Du skal have fat i deres KTC3088/256.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 07-09-02 13:37

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> Iflg Kingston selv burde der ikke kunne anvendes std. Kingston RAM

http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/modelsinfo.asp?SysID=+9545+&di
> stributor=0&submit=Find
>
> Du skal have fat i deres KTC3088/256.

Tjaee.. Det link fortæller blot at registrerede Kingston ram passer til
maskinen - men i pris er de jo tilsvarende originale Compaq - der siges ikke
hvilke ram der ikke passer

Lige nu kører jeg jo rent faktisk med Kingston Valueram i 128mb.

Mvh Kim