harddiske
Fra : schlafer

Dato : 05-09-02 18:54

Hej
Jeg står og skal købe nye harddiske.
Hvad skal jeg købe, de skal sidde i raid, være hurtige og så skal der være
meget plads.
Håber at i har nogle gode råd.
Mange hilsner fra
Jørgen

Fra : Brian Hansen

Dato : 05-09-02 23:16

"schlafer" <schlafer@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg står og skal købe nye harddiske.
> Hvad skal jeg købe, de skal sidde i raid, være hurtige og så skal der være

WD Caviar Special WD1200JB 120GB hvis den skal være hurtig eller
WD DriveZilla WD2000JB 200GB hvis den skal være stor

Brian

Fra : Robert Jensen

Dato : 06-09-02 06:55

"schlafer" <schlafer@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg står og skal købe nye harddiske.
> Hvad skal jeg købe, de skal sidde i raid, være hurtige og så skal der være

jeg ville tage den størelse plads du skal bruge f.eks 120 gb. så ville jeg
købe 2 60 gb 7200 hd med ata 133 og så sætte dem i raid.

min kammerat har brugt en formue på en hurtig scasi harddisk, men hans 2 små
raid harddiske kunne følge med den i 90 % af tingene....

så er det jo bare op til dig hvor meget casche og hvor hurtig søgetiden skal
være....men det kan jo altid være et spørgsmål om penge .-(

mvh

Robert

Fra : schlafer

Dato : 08-09-02 13:24

Hej igen
Jeg har hørt at seagates diske ikke fungere i raid, er det rigtigt.?
Hvad er så bedst, er det maxtors diske, ibm eller western digital.
Mange hilsner fra
Jørgen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-09-02 14:46

On Sun, 8 Sep 2002 14:24:09 +0200,
> [...]
> Jeg har hørt at seagates diske ikke fungere i raid, er det rigtigt.?
> Hvad er så bedst, er det maxtors diske, ibm eller western digital.

Seagate bytter diskene til opdateret version der kører uden
problemer.

Fra : Brian Hansen

Dato : 08-09-02 23:07

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> Seagate bytter diskene til opdateret version der kører uden
> problemer.

Har du noget mere infomation om det ?

Har 4 seagate på en RAID-kontroller.

Brian

Fra : Jacob Larsen

Dato : 10-09-02 21:47

On Mon, 9 Sep 2002 00:06:38 +0200, "Brian Hansen" <blh@e-mail.dk>
wrote:

>Har du noget mere infomation om det ?
>
>Har 4 seagate på en RAID-kontroller.

Jeg er også lidt interesseret i det emne. Har selv 2 af disse Seagate
diske, og er for nylig kommet i besiddelse af en RAID controller.
Hvilken version skal der til for at de kan køre i RAID? Mine diske
skriver henholdsvis 3.05 og 3.10.

/Jacob Larsen

Fra : schlafer

Dato : 09-09-02 07:04

Ok
Hvad så med westerndigitals nye diske med 8 mb cache, larmer de meget.?
Er det rigtigt at man siger, at gxp 120 fra ibm kun kan køre i omkring 8
timer i døgnet.

Mange hilsner fra
Jørgen