usb 2.0 kort defekt?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-09-02 17:47

Hej

Har endelig fået mit USB 2.0 kort fra computer parts...

Men når kortet sidder i maskinen, tænder skærmen ikke.. og HD diode lyder
konstant...

Har prøvet med 2 forskellige PCI slot.. og taget de andre kort ud, for evt
hardware konfligt...

Har et Abit Kt7-raid bundkort

Da jeg tog kortet ud, for at se nærmere på det.. Ser det ud til at VIA
chipsettet er blivet kastet på gulvet e.l. Da den har et hak i hjørnet, og 3
ben er bøjet, de ene rører muligvis ved det 4 ben.

Har lagt nogle billedere i news:dk.binaer

Hvad vil kan jeg evt gøre? Kan man sende det tilbage på sælgers regning, når
kortet er defekt ved modtagelse?

Mvh. Bjarke

Fra : Martin S.

Dato : 05-09-02 18:35

> [...]
>
> Har lagt nogle billedere i news:dk.binaer
>
> Hvad vil kan jeg evt gøre? Kan man sende det tilbage på sælgers regning,

Det er altid din egen hovedpine som køber at returnere varen.
Du får jo heller ikke benzinpenge eller klippekort osv. returneret hvis du
går ned og bytter/returnerer en vare, og det ligegyldigt om det er defekt
eller ej.

Men prøv at isolere det 4. ben fra det ben der rører det. Eller send lortet
tilbage i hovedet på sælger og få et nyt.

mvh. Martin S.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-09-02 19:55

"Martin S." <real_warhawk@hotmail[removedette].com> wrote in message

> Men prøv at isolere det 4. ben fra det ben der rører det. Eller send
lortet
> tilbage i hovedet på sælger og få et nyt.

Det gjorde jeg så lige.. Grunden til at jeg ikke prøvede det forinde, er jo
at en sådan chip, vel ikke er så robust... Og man normalt ikke sådan skal
reperarere på et nyt kort

Men da jeg havde rettet dem ud, og sat kortet i maskinen.. Virker det hele..

Xp installerede kortet som en normal USB controller!!!

Gad vide om USB 2.0 enheder, så vil virke på kortet?

Hvis jeg prøver at "update" driver med XP, og sætter den medfølgende Cd i
maskinen.. og vælger biblioteket på cd´en.. Kan xp ikke finde nogen
updaterede drivere?

Jeg havde foruden en anden ide, til hvorfor det ikke virkede... Fandt ud af
at kortet har PCI revision 2.2, hvor bundkortet har 2.1. Har det normalt
noget at sige?

Fra : Martin

Dato : 05-09-02 18:54

> Har lagt nogle billedere i news:dk.binaer

uha... Kan ikke lide billedet af chippen.
Send det retur til forhandleren og få et nyt - ligner jo at der er nogen der
har haft kortet monteret under en armbolt.

-Martin