ECS K7VTA3 V3.x med Silent Viking?
Fra : Klaus

Dato : 05-09-02 16:01

Der er åbenbart problemer med at få ECS K7VTA3 V3.x bundkort til at
acceptere en Silent Viking køler.
Arsagen skulle være kølerens lave omdrejningstal.
Er der nogen der kender til dette problem og evt. har en løsning eller et
forslag til en køler dertil, der ikke larmer?
Klaus

Fra : Leony

Dato : 06-09-02 06:58

"Klaus" <hebs@besenet.dk> skrev i en meddelelse

> Der er åbenbart problemer med at få ECS K7VTA3 V3.x bundkort til at
> acceptere en Silent Viking køler.
> Arsagen skulle være kølerens lave omdrejningstal.
> Er der nogen der kender til dette problem og evt. har en løsning

Motherboardet overvåger omdrejningerne på blæseren. Hvis omdrejningerne er
for lave, bliver der slået alarm.
Løsningen plejer at være at slå denne overvågning fra i BIOS, eller ændre
tærskelværdierne (hvis dette kan gøres). Da jeg ikke har omtalte mobo kan
jeg desværre ikke fortælle dig hvor det gøres.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/