Hvad skal jeg købe
Fra : Kim Christensen

Dato : 05-09-02 11:25

Hejsa
Jeg sidder og er ret "fortvivlet" over hvilket system jeg skal købe. Som de
fleste andre har jeg ikke millioner at gøre godt med.
Jeg har gennemlæst diverse test og meget andet, men jeg må ærlig indrømme at
det efterhånden kun har gjort mig mere forvirret end godt er.
Omkring 6-7000 kr vi jeg bruge på systemet, har skærm, mus, tastatur.
Jeg laver grafik og lyd bruger jeg ikke specielt.
Kan det betale sig at købe de enkelte dele fra forskellige forhandlere og så
samle skidtet selv, eller kan det betale sig at købe noget samlet (kan dog
ikke finde noget som matcher nedestående liste så) - hvad er egentlig
billigtst ??

Her er hvad jeg mener er nogle gode vare:
BUNDKORT: Asus A7V333 (900 kr)
CPU: XP 2200+ (1300 kr)
RAM: Samsung 512 (6 ns) (1400)
GRAFIKKORT: Geforce4 Ti4200 (1500)
HD: flere forskellige 80GB IDE 133 (ca. 1000)
KABINET: - har ikke fundet et, men det skal være støjsvagt ! (500-1000)
LYDKORT: blot et prisbilligt (300)
NETKORT: blot et 10/100 (2-300)

Håber nogle kan give en hjælpende hånd

MVH
Kim Christensen
"Den forvirrede"

Fra : Leony

Dato : 05-09-02 12:06

"Kim Christensen" <kim@cybercode.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> samle skidtet selv, eller kan det betale sig at købe noget samlet (kan dog
> ikke finde noget som matcher nedestående liste så) - hvad er egentlig

Det kommer an på om du kan samle maskinen selv og lave fejlsøgning/retning.
Hvis ikke du har mod på dette kan det bedst betale sig at købe maskinen
samlet, så er det forhandleren der bøvler med det. Fordelen ved at samle
selv er at du får de stumper du ønsker (som du selv er inde på).
Du sparer lidt penge ved at samle selv, men det er ikke meget.

> Her er hvad jeg mener er nogle gode vare:
> BUNDKORT: Asus A7V333 (900 kr)
> CPU: XP 2200+ (1300 kr)
> RAM: Samsung 512 (6 ns) (1400)
> GRAFIKKORT: Geforce4 Ti4200 (1500)

Det ser ganske fornuftigt ud.

> HD: flere forskellige 80GB IDE 133 (ca. 1000)

Wetsern Digital, Maxtor eller Seagate.
Hvad du vælger er personlig præference.
> KABINET: - har ikke fundet et, men det skal være støjsvagt ! (500-1000)

Chieftec/Antec kan anbefales.

> LYDKORT: blot et prisbilligt (300)

Måske et Winfast fra Zitech.

> NETKORT: blot et 10/100 (2-300)

3com skulle være i særklsse. Personligt har jeg lige købt et Eten til 145 kr
(de fåes billigere). Det virker glimrende.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Henning

Dato : 05-09-02 12:52

>Du sparer lidt penge ved at samle selv, men det er ikke meget.

Til gengæld betalter du hurtigt 50,--75,- hvor hver forhandler i porto
& ekspedtion.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 05-09-02 16:51

> Her er hvad jeg mener er nogle gode vare:
> BUNDKORT: Asus A7V333 (900 kr)
Du kan sagtens nøjes med det indbyggede lydkort i a7v333 (har selv A7v333
raid udgaven, det er dog ikke alle udgaver der ser ud til at besidde det
indbygge lydkort så vær opmærksom på dette når du bestiller!)

Desuden kan du overveje om du vil købe den med indbygget netværkskort også.

> CPU: XP 2200+ (1300 kr)
> RAM: Samsung 512 (6 ns) (1400)
> GRAFIKKORT: Geforce4 Ti4200 (1500)

lyder meget fornuftigt (men læs senere kommentar om larm)

> HD: flere forskellige 80GB IDE 133 (ca. 1000)
> KABINET: - har ikke fundet et, men det skal være støjsvagt ! (500-1000)
også chieftec vil jeg anbefale, men hvis du vil bruge lidt flere penge så
overvej et noise-controll(www.webconsut.dk).

husk du skal også have køler og lign. til din cpu, her kan det let koste
hvis du vil have lydløst, vær meget opmærksom på valg af cpu køler og mærket
af grafik-kort hvis du vil slippe for larm, de to har til tider en meget
"høj" støj.

mvh
Lasse

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-09-02 23:20

Hejsa igen

I skal have mange tak for jeres svar, regner med jeg nu har fundet ud af
hvad jeg køber. Er dog lidt nervøs for det kølerværk/blæser mv jeg skal
prøve at sætte på cpu'en...men i hører nærmere hvis det går galt *s*

Takker og bukker

MVH
Kim Christensen

Fra : Jesper G. Poulsen