Apache 2.0 ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 05-09-02 10:01

Hej!

Hvad er de kvalificeredes mening om Apache 2.0 ? Er den efterhånden
ved at være tilpas stabil, så den kan bruges seriøst ?
Tillægsspørgsmål: Kan de "gamle" 1.3 moduler anvendes med 2.0 ? De
skal måske re-compiles, det vil være et mindre problem - hovedsagen er
om de overhovedet kan anvendes sammen med, eller om source-koden skal
migreres til 2.0 ....

/Brian

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 05-09-02 10:06

Brian Ipsen wrote:

> Hvad er de kvalificeredes mening om Apache 2.0 ? Er den efterhånden
> ved at være tilpas stabil, så den kan bruges seriøst ?

Selv har jeg ikke brugt den i længere end to timer, men jeg synes, at
det, at Apache 2.0 har kørt som alfa- og beta-version i over et år, før
den blev kaldt stabil, bør sige noget om stabiliteten.

Dog skal man være opmærksom på, at man ikke skal bruge PHP sammen med
Apache 2.0 endnu. Den nyeste PHP-versions Apache 2.0-understøttelse er
stadig at betragte som alfa, og personligt har jeg haft store problemer
med at få det til at spille (hvilket selvfølgelig er grunden til, at jeg
kun har brugt Apache 2.0 i ca. to timer).

Kort sagt: Hvis du skal bruge PHP, så brug Apache 1.3. Skal du ikke
bruge PHP eller andre moduler med dårlig Apache 2.0-understøttelse, kan
du roligt bruge Apache 2.0.

Fra : Michael Andreasen

Dato : 05-09-02 10:08

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> wrote in message
> [...]
> med at få det til at spille (hvilket selvfølgelig er grunden til, at jeg
> kun har brugt Apache 2.0 i ca. to timer).

Kan du kort skitsere hvilken fremgangsmåde du brugte til at få det til at
virke med PHP

Mange tak :)

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 05-09-02 10:51

Michael Andreasen wrote:

> Kan du kort skitsere hvilken fremgangsmåde du brugte til at få det til at
> virke med PHP

Tja, altså, jeg kompilerede PHP --with-apxs2 (mener jeg, det hedder), og
så genstartede jeg Apache. Det kørte så fint, indtil jeg på et tidspunkt
fik brug for at genstarte Apache endnu engang. Både efter en apachectl
graceful og en apachectl restart nægtede Apache at starte. Den kunne
simpelthen ikke komme op igen.

Fra : Claus Albøge

Dato : 05-09-02 11:13

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> writes:

> [...]
> fik brug for at genstarte Apache endnu engang. Både efter en apachectl
> graceful og en apachectl restart nægtede Apache at starte. Den kunne

Jeg har oplevet at nogle childs bliver "haengende" under restart,
specielt med de traaedede MPM'er (og paa solaris)

Har dog ikke haft tid til at kigge naermere paa det.

Proev at se om der ikke skulle vaere en apache process koerende, og i
saafald giv den en -9'er manuelt.

/Claus A

Fra : Peter Makholm

Dato : 05-09-02 10:17

> [...]

> det, at Apache 2.0 har kørt som alfa- og beta-version i over et år,
> før den blev kaldt stabil, bør sige noget om stabiliteten.

Det kan godt være at det bør sige noget om stabiliteten, jeg kan bare
ikke helt sige hvad.

Enten har apache-projektet høje krav hvilket vil sige at Apache 2.0 er
klippestabil eller også blev de bare trætte af at vente så den er
hylende ustabil.

Det kan også være at nu nåede den bare et acceptabelt
stabilitetsnivo.

Nej, jeg tror ærlig talt ikke at man kan bruge længden af alpha- og
beta-perioden til nogen indikation af stabiliteten uden anden viden.

--
Peter Makholm | I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
peter@makholm.net | me, to everyone, and may each of you fry in hell

Fra : Peter Mogensen

Dato : 05-09-02 13:37

Brian Ipsen wrote:
> Hej!
>
> Hvad er de kvalificeredes mening om Apache 2.0 ? Er den efterhånden
> ved at være tilpas stabil, så den kan bruges seriøst ?

Den er fint stabil... det største problem for udbredelsen ligenu er vist
at mod_perl ikke er færdigt til Apache 2.0. - hvilket jo også er trist i
sig selv.

Kigger man i koden, ser den nye arkitektur rigtig lækker ud... det lover
godt for fremtiden.

Peter