dual boot med red hat 7.3 og windows 2000 ~
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-02 08:49

Hej ng.
Hvorfor kan jeg ikke lave en simpel dual boot med min red hat og min
windows 2000 på en ntfs disk. Jeg havde overhovedet ingen problemer
med mandrake 8.2, det virkede bare. Hvad skal jeg gøre i red hat for
at det virker?
Indtil videre har jeg lavet en lille partition på 20 mb på starten af
disken som jeg havde tænkt mig jeg kunne bruge til boot, derefter har
jeg en ntfs partition på 7,5gb til windows, og resten af min 40 gb
disk er fri.
Håber i kan give mig en god forklaring på hvad jeg skal gøre, så jeg
kan få lavet den dual boot.

/Kasper

Fra : brian

Dato : 05-09-02 09:54

Det kan vi da helt sikkert godt, hvis du kan forklare lidt mere om hvad
det er der ikke virker ?

Bruger du lilo eller grub ?
har du rettet konfigurationen ?
(og for lilo's vedkommene - kørt lilo igen)

Hvordan starter den op ligenu - Windows eller Linux ?

//*brian*//

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-02 10:29

On Thu, 05 Sep 2002 10:53:34 +0200, "brian" <ingen@intet.dk> wrote:

> [...]
>
>Bruger du lilo eller grub ?
>har du rettet konfigurationen ?
> (og for lilo's vedkommene - kørt lilo igen)
Jeg bruger lilo, og jeg har ikke rettet i konfig'en, da jeg ikke aner
hvad jeg skal rette

>Hvordan starter den op ligenu - Windows eller Linux ?
Ligenu har jeg slettet linux helt, og kører kun med win2000 - som
beskrevet i mit første indlæg.

Fra : Ricky Møhncke

Dato : 05-09-02 15:46

Prøv at partionerer HD inden installation. Således at HD indeholder måske
50% NTFS og 50% FAT32.

--
Ricky

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-02 07:05

On Thu, 5 Sep 2002 16:46:24 +0200, "Ricky Møhncke"
<Ricky(remove)@Rickym.dk> wrote:

>Prøv at partionerer HD inden installation. Således at HD indeholder måske
>50% NTFS og 50% FAT32.
Hvad skal jeg bruge fat32 til?

/Kasper

Fra : brian

Dato : 06-09-02 09:07

OK. Har du redhat 7.3 som cder eller laver du netinstall ?

Umidelbart er det bare at gå i gang med instalationen.
Hvis du ikke har leget så meget med, så er en GUI install måske ikke det
værste sted at sterte.

Der kommer under instalationen spørgsmål om hvor lilo ska ligge (hvis du
vælger at bruge lilo - jeg kan bedere lide grub, men det er en smagssag)
smid lilo/grub i MBR og læs ellers vejledningen som under hele GUI
instalationen er ude i venstre side af skærmen.

/*brian*/

Fra : brian

Dato : 05-09-02 09:57

Gys... en disk der er hardcodet med NTFS ?
Jeg nøjes med at lave enkelte partisioner med NTFS hvis jeg skal bruge
NT/2K/XP i kortere overgange...