Bundkort til P4 Northwood2 2,53!!
Fra : S@ndman

Dato : 05-09-02 08:34

Hej,

Da jeg de sidste 2 gange har haft ASUS-bundkort, vil jeg gerne have det
igen, har aldrig haft bøvl.

Hvilket kort skal jeg vælge til subj....??

1. Kan 8 x AGP udnyttes..??

2. Skal helst understøtte PC2700 ram (er det ikke bedst)..??

3. Skal kunne køre med mine gamle ATA66/100 diske..??

Jimmy

Fra : S@ndman

Dato : 05-09-02 09:46

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jimmy
>
> Må iøvrigt godt understøtte flere end 4 IDE-enheder - hvordan kan det
ellers løses...??

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-02 11:14

flere end 4 diske køb et board med raid controller det gir 4 pladser mere
eller kør med scsi diske dyrt men hurtigt
--
Med Venlig Hilsen
Brian "NITROX" Larsen

Fra : Leony

Dato : 06-09-02 07:24

"bino" <spørg mig> skrev i en meddelelse

> flere end 4 diske køb et board med raid controller det gir 4 pladser
mere
> eller kør med scsi diske dyrt men hurtigt

Vær opmærksom på at en del RAIDcontrollere kun kan bruges som
RAIDcontrollere, de understøtter ikke enkelte drev.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 06-09-02 07:23

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Må iøvrigt godt understøtte flere end 4 IDE-enheder - hvordan kan det
> ellers løses...??

Du kan købe indstikskort med flere IDEporte, de koster ikke alverden.

Fra : Steen Brusgaard

Dato : 05-09-02 13:26

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> igen, har aldrig haft bøvl.
>
> Hvilket kort skal jeg vælge til subj....??

Udnyttes og understøttes er 2 forskellige ting Jeg mener ikke Intel
understøtter 8xAGP med deres chipset endnu. Så hvis det er et MUST, skal du
nok kigge på SiS eller VIA-chipset. Indtil videre er det begrænset med 8x
AGP kort på markedet, så selvom det understøttes af bundkortet, er det svært
at finde noget, der udnytter det, både hard- og softwaremæssigt.

> 2. Skal helst understøtte PC2700 ram (er det ikke bedst)..??

Næ, PC3000 eller PC3200 er bedre. Allerbedst er dog RDRAM til en
P4-processor.

> 3. Skal kunne køre med mine gamle ATA66/100 diske..??

Det skulle der ikke være nogen problemer i, ligegyldigt hvad du vælger!

Mvh. Steen B.

Fra : S@ndman

Dato : 05-09-02 14:14

"Steen Brusgaard" <sbrusgaard@nospam.tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
svært
> at finde noget, der udnytter det, både hard- og softwaremæssigt.

Er det en fordel at vælge et med understøttelse af SATA...?? Hvorfor/hvorfor
ikke...??

Jimmy

Fra : Anders Lund

Dato : 05-09-02 15:20

S@ndman wrote:

> Er det en fordel at vælge et med understøttelse af SATA...??
> Hvorfor/hvorfor ikke...??

Hvis du regner med at du vil købe nogle SATA diske, så ville det nok være en
god idé. Det bliver (forhåbentligt) standard hos alle harddisk producenter.
Hvorfor? Fordi der er fremtid i det
Hvorfor ikke? Der findes ikke så mange baords, som understøtter det endnu,
så derfor bliver dit udvalg mindre. Men det er bare et spørgsmål om tid.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : S@ndman

Dato : 05-09-02 23:00

"Anders Lund" <news@anders.adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så derfor bliver dit udvalg mindre. Men det er bare et spørgsmål om tid.

Hvad ville du selv gøre eller hvad har du..??

Jimmy

Fra : Anders Lund

Dato : 08-09-02 16:40

S@ndman wrote:

> Hvad ville du selv gøre eller hvad har du..??

Hvis jeg skulle vælge, ville jeg tage et board, som understøtter SATA. Men
jeg venter lige til næste måned, hvor jeg køber nyt udstyr, og ser hvad der
er af boards med SATA.
Det er jo 'fremtiden' så det ville nok være en god idé med det, men der er
jo ikke mange som supportere det.

Men det er noget du skal tage op med dig selv - men jeg vil i hvert fald
meget gerne have et board med SATA.

Desuden har jeg et Asus P2-BF (mener jeg nok ;).

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix