briller
Fra : Pia

Dato : 05-09-02 07:20

Hej
I mandags fandt vi ud af at vores 2 årig søn faktisk er meget langsynet +3
og +4 og han selvfølig skal have briller.
Nu til det store hvordan gør vi det nemmest vi har lånt nogle stel, men han
flår dem af , hvordan får vi ham til at beholde dem på når de rigtige glas
kommer i?

En fortvivlet mor

Fra : Jesper Abrahamsen

Dato : 05-09-02 14:41

Når de rigtige brilleglas kommer i og han finder ud af at han faktisk
kan se bedre med sine briller, så beholder han dem nok også på.

Jeg har en på fem som er nærsynet og en på 1 1/2 som er langsynet. Den
yngste har dog endnu ikke fået briller.
Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-09-02 20:45

In article <3d775d55.20965906@read.news.be.uu.net>,
jabr35@yahoo.dk (Jesper Abrahamsen) wrote:

> Når de rigtige brilleglas kommer i og han finder ud af at han faktisk
> kan se bedre med sine briller, så beholder han dem nok også på.

Det var ihvert fald min reaktion dengang jeg fik briller (jeg var
nærsynet på det ene øje og langsynet på det andet).

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 05-09-02 15:43

Pia <banke@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d76f7a3$0$59268$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
han
> flår dem af , hvordan får vi ham til at beholde dem på når de rigtige glas

Min Thea på 4½ har +5.5 på begge øjne og hun ville godt nok heller ikke høre
tale om briller. Hun skreg, så hele Vesterbro kunne høre hende. Vi valgte
selv at lade hende bestemme, hvornår hun skulle have dem på. Hun kan nemlig
det samme uden som med briller - endnu, fordi musklerne endnu er så bløde at
de kan kompencere - men det er ikke sundt!!!!
Der gik dog kun 2-3 dage, så synes hun de var lidt seje og nu tager hun dem
bare af og på som hun har lyst. Hun har intet i mod at have dem på og heller
ikke det modsatte og det er jo hende, der bedst selv ved, hvordan hun har
det henholdsvis med og uden.
Det virker måske lidt åndsvagt, når det nu ikke er sundt at gå uden briller
men omvendt skal hun jo have dem hele livet, så vi vil heller lade hende
vænne sig til dem langsomt og godt end tvinge hende og hun så får et dårligt
forhold til det at være brillebarn, for det er bestemt ikke altid nemt.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 05-09-02 16:32

Hej

Da vores den mindste var 3 år, brugte hun ikke det højre øje,
øgenlægen målte hende til +6,5 på højre og kun +1,75 på venstre
hun skulle så have trænet det højre øje til at blive brugt dvs. hun
starte med 1,75 i begge og fik så det højre forhøjet hver md. indtil
det var oppe på 4,75 (der må ikke være mere end 3 i forskæld på
glassene).

Vi gjorde det at hun selv måtte vælge sit stel - det var forfærdeligt
grimt - mens vi vented på at de blev færdige snakkede vi om "de
pæne briller" og da vi fik dem tog hun dem af og på som hun ville.

Efter ca. 2 mdr. begyndte vi at bestemme hvornår hun ikke havde dem på
altså når hun sov og var i bad.

Det har gået stort set uden problemer indtil nu hvor hun er 10 år, hun
siger konstant "jeg kan godt se uden" - hun er nu +8,5 på højre og
+2,5 på venstre - så når hun ikke har briller på "stopper" synet bare
på højre og så kan hun selfølig se

MVH

Winnie

Med venlig hilsen