K7S5A opstart
Fra : Jens Poulsen

Dato : 05-09-02 00:44

Hej NG

Har lige købt det famøse ECS K7S5A hvilket er fint nok... meeen - når jeg
starter op og min CPU bliver fundet, så står der at det er en 1250 mHz -
selvom det er en XP2000+ - burde der så ikke stå 1667 mHz? Er det noget jeg
skal indstille i BIOS'en eller hvordan forklarer jeg den at det er en
kraftigere CPU?

Så er der lige en anden ting! Når jeg restarter computerne kan den ikke
finde mit CD-Rom drev (masteren på den sekundære) - hvorimod hvis jeg lukker
helt ned og starter op igen, så kan den godt ??!?

VH
Jens

Fra : Kristian Espensen

Dato : 05-09-02 01:24

"Jens Poulsen" <jens@j1z.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> skal indstille i BIOS'en eller hvordan forklarer jeg den at det er en

Du skal sætte FSB til 133 Mhz, nu står den på 100 MHz (12,5*100 MHz).

--
Med venlig hilsen Kristian

Fra : Jens Poulsen

Dato : 05-09-02 08:56

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> jeg
>
> Du skal sætte FSB til 133 Mhz, nu står den på 100 MHz (12,5*100 MHz).

Under CPU PnP Setup i BIOS'en har jeg sat CPU Frequency op til 133 - er det
det? Der står stadig 1250mHz når jeg booter op?

VH
Jens

Fra : Leony

Dato : 05-09-02 09:09

"Jens Poulsen" <jens@j1z.dk> skrev i en meddelelse

> Under CPU PnP Setup i BIOS'en har jeg sat CPU Frequency op til 133 - er
det
> det? Der står stadig 1250mHz når jeg booter op?

Huskede du at sige ja til at gemme ændringerne?

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : K.B.S.

Dato : 05-09-02 19:26

> "Jens Poulsen" <jens@j1z.dk> skrev i en meddelelse

> det
>
> Huskede du at sige ja til at gemme ændringerne?<

Og evt. sat den til 133/133 ?

--
M.V.H.
K.B.S.

Fra : Jens Poulsen

Dato : 06-09-02 11:07

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> mvh Leony..........Se mit casemod:
> http://home.worldonline.dk/~vinci/
> Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Først tænkte jeg: Hvad er det for et svar!?? Men for en sikkerheds skyld
måtte jeg hellere tjekke efter, og fanme om ikke den stadig stod på
100/100!!

Takker for svarene :)

Nogen der kan hjælpe med min manglende CD-Rom under opstart?

VH
Jens

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 06-09-02 11:21

>"Jens Poulsen" skrev
> Nogen der kan hjælpe med min manglende CD-Rom under opstart?

Det skulle vel ikke være dit cd-rom drev der "pludselig" var blevet træt.?
det var tilfældet med mit a-open 52x.!

Mvh

/Flemming

Fra : Jens Poulsen

Dato : 06-09-02 15:16

"Flemming Jacobsen" <f.jacobsen@mail.dk> wrote in message

> Det skulle vel ikke være dit cd-rom drev der "pludselig" var blevet træt.?
> det var tilfældet med mit a-open 52x.!
>
> Mvh
>
> /Flemming

Hej Flemming

Det er da bare undeligt hvis det virker på den ene måde, men ikke på den
anden? Det lyder da ikke til at det er CD-Rom drevet der er noget galt med,
men næremere bundkortet eller opsætningen?

VH
Jens

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 07-09-02 09:26

> [...]
med,
> men næremere bundkortet eller opsætningen?

Ja det er underligt.!
Er der en jumper (bag på drevet) til aktivering/deaktivering af dma.?
Hvis der er så prøv at deaktivere.
Jeg havde problemerne på et ældre asus mobo, og jeg var sikker på
at det virkede, da drevet 14 dage før havde fungeret på dette mobo
men efter at have skiftet til dvd-drev, og så satte cd-drevet tilbage i
den maskine det kom fra begyndte problemerne, efter ca. en uge.
prøvede alt, men der kom aldrig liv i drevet igen.

Mvh

/Flemming

Fra : RainMaker

Dato : 07-09-02 15:09