Problem med at få RAID til at boote
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 04-09-02 22:28

X-POST dk.edb.hardware, dk.edb.hardware.drev

Hej
Jeg har 2 Western digital WD400 harddiske som er sat sammen i RAID0 på et
Silion Image 0680 RAID kort.

RAID kortet finder også fint begge drev og jeg kan sætte dem sammen i et
RAID0. Men når jeg så booter låser den fast ved :

"PNP system BIOS intalls SIL 0680 Device as:
SIL stripped set 02-39-37 76 GB at 80h"

Jeg har prøvet at sætte den til at boote på CDROM og floppy men den kommer
aldrig så langt at den overhovdet prøver. Hvad kan der være galt?

Håber nogen har et forslag / løsning
Jeppe

Fra : Sven

Dato : 06-09-02 22:54

> RAID kortet finder også fint begge drev og jeg kan sætte dem sammen i et
> RAID0. Men når jeg så booter låser den fast ved :
>
> "PNP system BIOS intalls SIL 0680 Device as:
> SIL stripped set 02-39-37 76 GB at 80h"

Hej.
Jeg har et RAID-kort magen til dit, og ved første montering fik jeg også en
bootfejl. Jeg kan dog ikke huske, om den var magen til din fejl.
Jeg pillede RAID-kortet ud igen, og så, at endepladen var bukket en lille
smule, så kortet har nok ikke siddet helt rigtig i PCI-stikket (Fejlen kom
selvom jeg forsøgte at boote fra en floppydisk, og med 0 hardiske
tilsluttet, derfor var jeg overbevist om, at det var selve RAID-kortet der
havde fejlen). Jeg rettede endepladen, og det har kørt næsten perfekt siden.

Sven