Binyrerbarkhomon
Fra : Per H

Dato : 04-09-02 22:07

Jeg har fået sprøjtet binyrerbarkhomon i et skulderled, i den sæk
der ligger mellem ledene, for at tage en betændelse.

Men er binyrerbark ikke noget giftigt stads? jeg har kigget lidt på
nettet, og der ser det ud som om at det binyrerbark der er i
pilleform, er langt mere risikofyldt, med bla knogleskørhed, ved brug
igennem længere tid.

Spec lægen oplyser til mig at der ingen bivirkner er, og jeg kan
heller ikke mærke noget, Men hvad med fremtiden? Jeg regner med at
skal have 3 insprøjtninger ialt. a 50 mg.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-09-02 23:41

Per H <phbyg@privat.dk> wrote:
> [...]
> heller ikke mærke noget, Men hvad med fremtiden? Jeg regner med at
> skal have 3 insprøjtninger ialt. a 50 mg.

hej Per...

umiddelbart vil jeg sige du næppe har noget at bekymre dig for....
jeg har selv været behandlet med binyrebarkhormon i både pilleform og
klysmaform, og havde bivirkninger af pillerne....
men dengang var jeg i opstarten oppe på 50 mg om dagen, plus jeg fik 50 mg
som klysma samtidig.....
men jeg havde også næsten alle bivirkninger....
forhøjet blodtryk, vøgtøgning, vand i kroppen, tøndeformet krop, måneansigt,
you name it... jeg fik dog ikke problemer med huden som ellers også ses....
jeg var i behandling i 2½ måned og trappede i den periode fra 50 mg og
ud.... det habde den ønskede effekt og stoppede min betændelse i
tyktarmen.... men kun i 6 mdr.....
6 mdr efter min behandling havde jeg jordens stærkeste negle*G* åbenbart en
positiv bivirkning af pillerne...

men i og med at du max skal have 150 mg i kroppen fordelt over tre gange
tror jeg næppe det er noget du vil mærke på nogen vis.... men jeg skal ike
kunne sige mig helt sikker.....

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Per H

Dato : 05-09-02 05:53

On Thu, 5 Sep 2002 00:40:49 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> skrev:

>umiddelbart vil jeg sige du næppe har noget at bekymre dig for....
>jeg har selv været behandlet med binyrebarkhormon i både pilleform og

Jeg har også lige læst i forskellige lægebøger, at det faktisk kun
er gravide , der kan føde børn med gulsol, hvis det er sprøjten de
får. så jeg er lidt roligere.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 06-09-02 19:33

Hej Per,

Tror nu heller ikke du skal bekymre dig...
Jeg får det (er jeg 100.000.000 % sikker på) som en del af mn Astma
medicin, som jeg har taget i snart 18 år... (er 20)

Den eneste bivirkning jeg har ved det, er at jeg er lidt kraftig, dog
ikke alverden.. Vejer 85 kg og er cirka 175 cm høj, så det ses ikke så
meget at man har "lidt dunk"...

Det var bare det...

/Thomas Løjmann

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 11-10-02 20:16

Binyrebarkhormon er alm. behandlingen for bla.kronisk leddegigt(og andre
immunsygdomme), som min søn lider af. Når det sprøjtes ind i leddet bliver
langt hovedparten af binyrebarkhormonen inde i leddet og kommer dermed ikke
rundt i systemet. Hermed er risikoen for bivirkninger MEGET lille.

Hilsen Michael