Stort i bukserne..
Fra : Stine

Dato : 04-09-02 21:32

Vores søn på 3 år erklærede, da han startede i børnehave for godt 2 måneder
siden, at han var en stor dreng og ikke brugte ble mere. Fint nok.

Den første måned var der ingen problemer eller uheld overhovedet - heller
ikke om natten.

Så en dag lavede han stort i bukserne. Jeg reagerede, som jeg har lært og
sagde til ham, at det ikke gjorde noget (knægten var bundulykkelig). Nu er
problemet så bare, at han bliver ved! Der går sjældent en dag uden uheld.
Han tisser aldrig i bukserne - kun stort.

Vi ved ikke hvorfor, men der er ingen tvivl om, at han ved, at han skal. I
børnehaven finder han på at gemme sig bag nogen træer. Herhjemme kan han
f.eks. finde på at gå ned i legehuset.

Nu har vi både forsøgt at sige, at der jo ikke er sket noget forfærdeligt,
skælde ham lidt ud samt sidste løsning; sende ham op på sit værelse. Intet
hjælper...

Måske nogen kan nikke genkendene til dette og har et godt råd ?

/Stine

Fra : Ghita

Dato : 04-09-02 22:32

I news:al5qo2$sau$1@sunsite.dk griflede Stine:
> [...]
> bundulykkelig). Nu er problemet så bare, at han bliver ved! Der går
> sjældent en dag uden uheld. Han tisser aldrig i bukserne - kun stort.
snip

Da min største datter smed bleen i samme alder gik det fint med at tisse
på toilettet, men hun nægtede kategorisk at lave stort deri.
Jeg gav hende derfor ble på når hun skulle, og efter en rum tid var hun
parat til at gøre alt på toilettet.
Så vidt jeg ved er det noget med at børn i en vis alder forbinder
afføring med en del af sig selv, og hvem vil smide noget af sig selv i
toilettet ?
Har hørt om mange børn der har/har haft det på samme måde.

--
Ghita
- Må vi få masser af sol i dag

Fra : Nette

Dato : 05-09-02 15:18

"Ghita" wrote
> [...]
> toilettet ?
> Har hørt om mange børn der har/har haft det på samme måde

Ja, sådan har jeg også lært det..
Der skulle sidder nogle nerveceller/baner/whatever ved endetarmsåbningen,
som først skal være færdigudviklet, før de kan lide at give slip på det.

Nette

Fra : Stine

Dato : 05-09-02 21:15

"Ghita" <mammasine@bonbon.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> toilettet ?
> Har hørt om mange børn der har/har haft det på samme måde.

Der er ingen problemer, når jeg tager ham med derud. Han gør det med glæde -
og husker at tjekke om kummen er ren bagefter. Ellers går han i gang med
børsten, som han synes er mægtig skæg. Vi har også talt om det. Jeg har
spurgt ham, om han hellere vil bruge Anden (det er hans potte), men nej "han
er jo en stor dreng".

/Stine

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 06-09-02 17:53

"Stine" <unknown@unknown.dk> wrote in news:al5qo2$sau$1@sunsite.dk:

> [...]
> sit værelse. Intet hjælper...
>
> Måske nogen kan nikke genkendene til dette og har et godt råd ?

Giv ham en spand med vand og tøm bukserne for det værste. Giv ham derefter
bukserne og sig at han hvis han skal grise dem til, så skal han også selv
vaske dem.

Husk at vaske ham bagefter

--ingermarie

Fra : Ghita

Dato : 07-09-02 09:14

I news:Xns9281BF875D5ADimnospambrunsgaarddk@193.88.15.201 griflede
Inger Marie Jakobsen:

SNIP
> Giv ham en spand med vand og tøm bukserne for det værste. Giv ham
> derefter bukserne og sig at han hvis han skal grise dem til, så skal
> han også selv vaske dem.
>
> Husk at vaske ham bagefter

Jeg synes godt nok det er en styg metode; Grænsende til tyrani.
Drengen har jo åbenbart en grund til ikke at have lyst til at gøre det
på toilettet og han er immervæk kun 3 år.

Fra : Stine

Dato : 07-09-02 20:38

"Inger Marie Jakobsen" <im_nospam@brunsgaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> bukserne og sig at han hvis han skal grise dem til, så skal han også selv

Øh, nu plejer jeg ikke just at være en pylret mor, men dette forslag er nu
lige en tand for meget for mig!

Kan så samtidig fortælle, at han ikke har gjort det de sidste 3 dage - måske
det alligevel går over af sig selv :)

/Stine

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 07-09-02 21:29

"Stine" <unknown@unknown.dk> wrote in news:aldkn6$jol$1@sunsite.dk:

> [...]
>
> Kan så samtidig fortælle, at han ikke har gjort det de sidste 3 dage -
> måske det alligevel går over af sig selv :)

Hm.. Det er godt nok også omkring 30 år siden den blev brugt sidste i min
familie, så vidt jeg ved. Og det var på en 5-6 årig dreng.

Men det *må* da have hjulpet... den pågældende dreng er renlig idag (såvidt
jeg ved)

--ingermarie

Fra : Stine

Dato : 07-09-02 21:32

> [...]
> familie, så vidt jeg ved. Og det var på en 5-6 årig dreng.
>
> Men det *må* da have hjulpet... den pågældende dreng er renlig idag

Ja, det må man da håbe - han er trods alt midt i 30'erne :)

/Stine