Problemer med Zyxel 310 router
Fra : Mogens Høj

Dato : 04-09-02 21:10

Hejsa,

Jeg kører en lille counterstrike server på mit netværk. Men jeg har det
problem at spillere som logger på fra internettet (igennem 310'eren)
"hænger" engang imellem. Det meste af tiden kører det fint og de har god
ping, men hvert 5. minut ca. (meget forskelligt) får de ikke nogen data fra
serveren. Dem der er logget på serveren lokalt kører fint videre mens de
andre hænger.

Så jeg troede det var internetforbindelsen, men efter et par tests hvor jeg
pingede igennem linien, downloadede og sidst kørte et lavbåndbredde stream
igennem kunne jeg konstatere at signalet igennem internetforbindelsen var
fin også når folk hang på serveren. Jeg har sat routeren op med "IP NAT
LOOPBACK ON" så requests fra det lokale netværk til wanip'en på routeren
bliver sendt tilbage på det lokale netværk igen (uden at have været igennem
internetforbindelsen). Så jeg prøvede at logge på cs serveren med wanip'en
istedet for som normalt lanip'en, hvilket bevirker at man mister
forbindelsen til serveren samtidig med folk fra internettet gør.

Routeren kører firmware 3.50M00.

Hvad kan det skyldes? Nogen forslag?

MVH - Mogens

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 05-09-02 17:28

"Mogens Høj" <mogenshoej@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> serveren. Dem der er logget på serveren lokalt kører fint videre mens de
[snip]

> Hvad kan det skyldes? Nogen forslag?

Jeg har oplevet noget lignende (dog med udgående forbindelser) fordi routeren
simpelt hen havde en "session timout" på hver forbindelse. Har du kontrolleret
og den evt. står til 300 sekunder? (Du kan vist se det i web-interfacet)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)