Chassis Fan
Fra : Martin Krahn

Dato : 04-09-02 21:13

Hej

Hvad betyder "chassis fan below treshold" ?

--
M.v.h
Martin Krahn

Fra : Madsen

Dato : 04-09-02 21:21

Martin Krahn skrev:

> Hvad betyder "chassis fan below treshold" ?

Treshold betyder tærskel, så frit oversat betyder det noget i
retning af 'kabinetsblæser under tærskel- eller grænseværdi'.

Madsen.

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 04-09-02 22:40

> Treshold betyder tærskel, så frit oversat betyder det noget i
> retning af 'kabinetsblæser under tærskel- eller grænseværdi'.

Og hvis du ikke selv har modificeret den til at køre langsomt, så kig om der
er en masse støv i den. Efter at jeg støvsugede min ca. 2½ år gamle blæser,
steg omdrejningerne fra ca. 4300 til 4600. I den sammenhæng er det nok
bedst, hvis du kan fjerne blæseren helt fra bundkortet, så der ikke bliver
noget med statisk elektricitet.

mvh
hsl

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 04-09-02 22:04

"Martin Krahn" <krahn@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad betyder "chassis fan below treshold" ?

Hm, gætter på at du bruger Asus' PC probe ligesom jeg selv. Det betyder at
din kabinetkøler kører med færre omdrejninger end det som er sat som
acceptabelt minimum. Af én eller anden grund kan man ikke sætte "chassis fan
threshold" mindre end 1200 rpm, så når jeg nu har nedsat hastigheden på min
blæser til 1000 rpm pga. støjen, får jeg også samme meddelelse. Jeg har
derfor deaktiveret denne udlæsning i Monitor Summary (Monitor paused!). Jeg
holder lidt øje med temperaturen på mobo og cpu og jeg har ingen problemer.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)